IZVOR ŽIVOTA? / NASA uhvatila komadić asteroida s organskom tvari, ima i vode: 'Ovo podupire tezu da je život na Zemlji zasijan'

Foto: Shutterstock/Ilustracija

Završila je sedmogodišnja misija NASA-e i Sveučilišta u Arizoni. Prikupljeni su materijali s asteroida Bennua koji je prije dva tjedna padobranom spušten u pustinju Utah

13.10.2023.
Shutterstock/Ilustracija

Prije tri godine svemirska letjelica OSIRIS-REx prikupila je materijale s asteroida Bennua u blizini zemlje. Nakon tri godine materijal je konačno na Zemlji, javlja NASA.

Prije dva tjedna padobranom je spušten u pustinju Utah.

NASA ga je sad predstavila u svom svemirskom centru Johnson u Houstonu.

"Ovakvi dani me i dalje oduševljavaju", rekao je šef NASA- e, Bill Nelson.

Slijetanjem povratne kapsule završila je sedmogodišnja misija američke svemirske agencije i Sveučilišta u Arizoni. Bio je to tek treći uzorak asteroida, i najveći, ikad vraćen na Zemlju radi analize, nakon dvije slične misije japanske svemirske agencije koje su završile 2010. i 2020.

našli 'otkucaj srca'? /

NASA zbog krive naredbe izgubila kontakt s letjelicom udaljenom milijardama milja od Zemlje

našli 'otkucaj srca'? /

Bennu je malo tijelo bogato ugljikom,a otkriveno je 1999. Sastoji od rastresite skupine kamenja. Promjer mu je oko 500 metara.

"Tehničari su još u procesu metodičnog rastavljanja hardvera koji okružuje unutarnji spremnik, koji ostaje neotvoren i sadrži najveći dio uzorka. Ali bonus uzorak materijala na dnu uređaja i na poklopcu odmah je ispitan elektronskim mikroskopima i rendgenskim instrumentima. Ono što su pronašli bio je materijal s visokim udjelom ugljika, kao i molekulama vode kristaliziranim u glinenim vlaknima", rekao je Dante Lauretta, glavni istraživač misije na Sveučilištu Arizona.

"Preliminarni nalazi upućuju na vjerojatnost daljnjih otkrića koja podupiru hipotezu da su nebeski objekti poput kometa, asteroida i meteorita, koji su bombardirali ranu Zemlju, zasijali mladi planet prvobitnim sastojcima za život", rekao je Daniel Glavin, viši znanstvenik u NASA-inu centru za svemirske letove Goddard.

POGLEDAJTE VIDEO: NASA šalje ljude oko Mjeseca. Astronom za Direkt o misiji, 'nedostižnom' Marsu, suradnji Rusa i SAD-a