REKONSTRUKCIJA UŽASA / Kako je došlo do avionske katastrofe u Japanu? Svi putnici evakuirani za samo 20 minuta: 'Evo što ih je spasilo'

Image
Foto: Profimedia

Poginulo je pet članova posade zrakoplova obalne straže, dok je svih 379 putnika i članova posade iz izgorjelog Airbusa evakuirano i spašeno. Društvenim mrežama su se proširile snimke buktinje koja guta zrakoplov, a izlazi sve više svjedočanstava putnika, ali i detalja o tome kako je došlo do strašne nesreće

3.1.2024.
14:28
Profimedia
VOYO logo

Pet je ljudi poginulo nakon sudara zrakoplova Japan Airlinesa i aviona obalne straže koji je nosio pomoć prema potresom pogođenom području. Stradali su članovi posade manjeg zrakoplova dok je svih 379 putnika i članova posade iz izgorjelog Airbusa evakuirano i spašeno. Prema podacima japanske Agencije za upravljanje požarima i katastrofama, najmanje je 17 osoba ozlijeđeno u putničkom zrakoplovu.

Društvenim mrežama su se proširile snimke buktinje koja guta zrakoplov, a izlazi sve više svjedočanstava putnika, ali i detalja o tome kako je došlo do strašne nesreće.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na dramatičnoj snimci koja je zabilježila trenutak katastrofe vidi se zrakoplov Japan Airlines koji se, prilikom slijetanja sudario sa zrakoplovom obalne straže. Manji je avion eksplodirao, dok je komercijalni zrakoplov nastavio niz pistu. Lijevi motor mu se zapalio nakon čega su počele frcati iskre te se razbuktao plamen, piše ABC Net.

Image
Foto: Profimedia
Image
Foto: Profimedia

Putnici evakuirani za manje od 20 minuta

Avioprijevoznik ističe da je evakuacija putnika započela gotovo odmah nakon što se zrakoplov zaustavio te da su svi putnici odvedeni na sigurno u manje od 20 minuta. Svjedoci nesreće procjenjuju da je plamen zahvatio avion deset minuta kasnije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nekoliko sati nakon nesreće, pojavile su se snimke iz unutrašnjosti zrakoplova. Dim je počeo nadirati u avion, dok se kroz prozore nazire narančasta buktinja.

Putnici u tom trenutku viču i mole da ih se pusti iz zrakoplova, a u pozadini se čuje i dijete koje viče: "Brzo izađimo". Većina ostalih putnika je sjedila na svojim mjestima i čekala upute stjuardesa i drugog osoblja. Posada je zatim brzo postavila tobogane za napuhavanje koji se koriste u hitnim slučajevima, a koji omogućavaju putnicima da se brzo spuste i pobjegnu od goruće olupine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši voditelj operacija zračnog prometa pri Upravu za sigurnost civilnog zrakoplovstva, profesor Ronald Bartsch, iznenađen je malim brojem stradalih i činjenicom da u ovom slučaju nije bilo ozbiljno ozlijeđenih. No, dodaje da je ovo bio jedan od scenarija za koje se piloti, avionsko osoblje i druge ekipa na tlu stalno obučavaju.

Image
Foto: Profimedia
Image
Foto: Profimedia

"Dobro da je poslužilo", istaknuo je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Puno je stvari moglo proći po zlu: mogli su otvoriti pogrešne izlaze za slučaj opasnosti, odnosno otvoriti onaj na mjestu kojeg je već zahvatio požar. To se već ranije događalo i imalo tragično posljedice, kao što je bio slučaj u Manchesteru prije mnogo godina", objasnio je.

Iznenađujuće mali broj žrtava: Kako je spriječena veća tragedija?

Bartsch i sam je pilot i nekadašnji šef sigurnosti Quatansa, rekao je da je u ovom slučaju posada otvorila tri od osam izlaza kojim su putnici mogli pobjeći. Još jedan od izazova za kabinsko osoblje bila je činjenica da je razglas, po svemu sudeći, u zrakoplovu bio onemogućen pa su se umjesto toga za komunikaciji morali osloniti na zvučnike.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Profesor koji istražuje ljudske faktore i sigurnost u zrakoplovstvu Brett Molesworth istaknuo je da su po zakonu svi zrakoplovi dizajnirani za evakuaciju unutar 90 sekundi, sa samo 50 posto otvorenih izlaza.

Obuka za takav scenarij u ovom je slučaju bila ključna. Nesreća se dogodila bez upozorenja što znači da su piloti imali ograničeno vrijeme da izvijeste posadu o tome što se događa i smisle plan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Profesor Bartsch vjeruje da je izbjegnuta veća tragedija zbog toga što su putnici bili spremni na suradnju. "Sigurno su slijedili upute iz sigurnosnog videa koji je prikazan na početku leta. Nije se činilo da itko od putnika iznosi svoje torbe iz zrakoplova", dodao je.

Image
Foto: Profimedia
Image
Foto: Profimedia

Svatko tko leti Japan Airlinesom prije polijetanja treba pogledati opsežan video o sigurnosti putnika. Veći dio videa prikazuje tipičnu sigurnosnu demonstraciju koja se može vidjeti na većini sličnih videa, on ulazi u konkretne detalje za slučaj evakuacije zrakoplova u hitnim slučajevima i objašnjava zašto su određena plavila na snazi. U videu se tako objašnjava kakav položaj bi putnici trebali zauzeti u slučaju sudara, ali i savjetuje se da ostave svoju prtljagu tijekom evakuacije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zatim pokazuje gužvu koja nastaje dok ljudi pokušavaju pobjeći samo zato što je jedan putnik odlučio izvlačiti svoju prtljagu iz pretinca i ostalima blokirao put. Video pokazuje istog muškarca kako se s prtljagom spušta niz tobogan za evakuacija i oštećuje ga torbom.

Profesor naglašava kako bi ovaj slučaj svima trebao služiti kao podsjetnik da pozorno prate sigurnosne upute prije leta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U tijeku je istraga koja bi trebala otkriti uzrok sudara, koji su stručnjaci nazvali neobičnim.

Prema prvim nagađanjima, kapetan Airbusa je dobio odgovarajuće dozvole za slijetanje, a pilot obalne straže tvrdi da je dobio dopuštenje za polijetanje. Obalna straža provjerava taj navod. "Čini se da je pilot obalne straže ušao na pistu kada nije trebao. Tek će saznati je li to zato što mu je kontrola zračnog leta dala tu dozvolu ili se pilot zbunio", navodi profesor Bartsch.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Snimka iz zrakoplova katastrofe: Izbezumljeni putnici i djeca vrište, dim se širi kabinom. 'Suprug je u njemu...'

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo