Zatvaraju li mađari sisačku rafineriju? / Istražili smo: zašto je ministar Panenić zaustavio prvi vlak koji je naftu trebao prevesti iz Siska u Rijeku?

Nastavlja se trakavica oko sisačke rafinerije. Ministar gospodarstva jučer je stopirao dolazak prvog vlaka iz Mađarske koji je trebao prevesti sirovu naftu iz Rafinerije Sisak u onu riječku

9.7.2016.
18:32
VOYO logo

Sisačka rafinerija možda broji posljednje dane. Jučer je u Hrvatsku trebao stići vlak koji bi sirovu naftu prevozio iz nje u riječku rafineriju, ali je to u posljedni tren blokirao ministar gospodarstva.

"Odmah sam reagirao i poslao jasnu poruku čelnim ljudima u INI da je to aktivnost koja nije prihvatljiva jer svakako prvo o tome moramo razgovarati - Vlada s jedne strane i MOL s druge strane", rekao je Tomislav Panenić, ministar gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Direktor sisačke rafinerije zaposlenike je mailom, koji je objavio Jutarnji list, obavijestio da je kreću transporti nafte u riječku rafineriju. U istom dopisu spominje se i razgradnja sisačke. Za sindikate ništa novo.

"Mislimo da je ustvari iza svega samo lagani spin gdje će u međuvremenu poušati opet zatvoriti rafineriju Sisak i nakon toga reći kako je prijevoz ipak nemoguć", tvrdi Predrag Sekulić, čelnik INA-ina sindikata Nova solidarnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bivši ministar gospodarstva tvrdi da izvršni direktor ne može donositi odluke mimo uprave i nadzornog odbora, ali i da je ideja o željezničkom prijevozu sirove nafte suluda.

"Pomisao da ti se isplati voziti sirovu naftu koja je proizvedena u Hrvatskoj u rijelku rafineriju koja nije završila modernizaciju, a sisačka rafinerija je 2015,. bila profitabilna je toliko loša da tom čovjeku hitno treba dati otkaz", rekao je Ivan Vrdoljak, bivši ministar gospodarstva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naftni stručnjak Davor Štern dodaje i da od riječke rafinerije prema unutrašnjosti postoji Janafov cijevovod.

"Uz jednostavne tehničke zahvate se to da okrenuti s premosnicom da se pumpa od Siska prema Rijeci. Ne vidim u tom slučaju zašto se ne bi to pumpanje radilo preko Janafa umjesto da se vozi cisternama što nas vraća u 19. stoljeće", naglašava naftni stručnjak Davor Štern.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Takav način prijevoza je i opasan upozoravaju sindikati. Naime već pri prvom pretakanju prije par mjeseci došlo je do povećane koncentracije sumpora pa je zbog straha od eksplozije sve stopirano. 

"Naravno bojimo se i za turizam i moguće posljedice za ekologiju jer treba znati ako bi se cijela količina domaće nafte prevozila za Rijeku da bi bile potrebne tri kompozicije na dan odlaziti u Rijeku i vraćati se natrag", rekao je Sekulić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz INA-e kažu kako nije donesena nikakva odluka o zatvaranju rafinerije u Sisku, a da je cilj željezničkog prijevoza nafte u rafineriju u Rijeku poboljšanje fleksibilnosti rafinerijske proizvodnje.

No sindikati ne znaju o kakvoj se fleksibilnosti radi jer je sisačka rafinerija lani u samo četiri i pol mjeseca zaradila 21 milijun dolara. Kada bi radila punim kapacitetom bilo bi i novca za modernizaciju. Pa gašenje ne bi ni bilo na stolu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo