Svetlost svetlosti - hram Svetog Save u Pančevu (FOTO)

Izložba digitalne video-projekcije radova za oslikavanje u hramu Svetog Save u Pančevu

26.1.2013.
22:18
VOYO logo

Dana 27. januara sa početkom u 19.30 časova u hramu Svetog Save u Panečvu biće otvorena izložba radova arhitekte Miodraga Mladenovića i akademskog slikara Zorana Deranića.

Digitalne projekcije na zidove hrama prikazaće posetiocima koncept budućeg oslikavanja živopisa u hramu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

O izložbi i njenom značaju govoriće Predrag Živković, predsednik Skupštine grada Pančeva i Milosav Urošević, akademski slikar, član Gradskog veća zadužen za kulturu u Gradskoj upravi Pančeva. Na izložbu su pozvani i predstavnici Ministarstva kulture i informisanja Republike Srbije.

Izložbu organizuju SPCO hrama Sveti Sava u Pančevu, Uprava grada Pančeva i Kulturni centar Pančeva.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hram Svetog Save započet je sa gradnjom 2004. godine, blagoslovom Episkopa banatskog Gospodina Nikanora. U teološkom konceptu zasnovana je na kosmološkom sistemu Alberta Ajnštajna i Mileve Marić.

Njena osobenost su nagnuti zidovi, zidovi simbolički oslonjeni na ljubav vernika koji se u njoj nalaze. U isto vreme, ova "kupasta" struktura u skladu sa modelom prostor-vremenskog univerzuma ima svoju simboličku refleksiju u nebu, nagoveštavajući Nebesku Crkvu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Hram je i citat crkvenog graditeljstva našeg naroda. Bifore i trifore hrama citati su prozora Dečanske crkve, tambur sa kupolom citat Studeničke crkve, a pročelje u maniru neobaroka citat prečanskog graditeljstva u Vojvodini.

Pored dva postojeća pravolavna hrama u gradu, koji su oličenje duhovne tradicije i kulture grada u prošlosti, hram Svetog Save je slika našeg vremena i trag koji će naše generacije ostaviti u vremenu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Novi živopis će biti i novo tumačenje Vizantije. Zasnovano na vizantijskoj tradiciji, kroz iskustva savremenog čoveka ovo slikarstvo ima za cilj da da potvrdu svetosavskog duhovnog koncepra i vanvremenskih vrednosti koje nam je u nasleđe ostavio Sveti Sava.

U likovnom smislu, problemski je analizirano prevođenje ikonografskih predstava iz monohromije (sepija kao simbol materijalnosti) do kolornog slikarstva (boja kao simbol Drugog Hristovog Dolaska).

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo