Super brko koji je osvojio svijet

Poznatiji je od Mickeyja Mousea, iako je od njega puno mlađi, pojavio se u 200 igara koje su prodane u više od 200 milijuna primjeraka.

4.10.2010.
1:33
VOYO logo

Simpatični brkati Talijan svoju je karijeru započeo kao stolar, nastavio kao vodoinstalater, a cilj mu je uvijek bio isti – spasiti svoju princezu iz ruku zlikovaca. U rujnu ove godine proslavio je 25. rođendan, što u ljudskim okvirima i nije tako puno, no ako se priča o povijesti videoigara, tada se može reći da je debeljko u plavom radnom kombinezonu pravi veteran.

Njegova povijest počinje 1980. godine u prašnjavom skladištu američkog ogranka kompanije Nintendo, u kojem je ostalo dvije tisuće komada glomaznih arkadnih aparata Radar Scope, koje nitko nije htio. Tvrtka Nintendo imala je velikih problema jer se njezin agresivni pokušaj proboja na sjevernoameričko tržište pokazao kao potpuni promašaj. Naime, od tri tisuće komada igraćih aparata, uspjeli su prodati samo tisuću, dok su ostale završile u skladištu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Svoje 'rođenje' Super Mario može zahvaliti čovjeku imena Minoru Arakawa, zetu glavnog izvršnog direktora Nintenda Hiroshija Yamauchija, koji je svog punca zamolio da pokušaju reprogramirati beskorisne aparate Radar Scope i naprave novu hit-igru koja bi se u njih mogla ugraditi. Yamauchi se složio i zadatak povjerio Gunpeiju Yokoiju, dizajneru videoigara, poznatom po Gameboyu i vrlo uspješnoj igrici Metroid, te njegovom mladom učeniku, Shigeru Miyamotou, grafičaru koji nikada do tada nije napravio niti jednu igru. Rezultat je bio Donkey Kong – igra u kojoj je prvi put do tada priča bila na prvom mjestu. Priča se bazirala na Popajevom 'ljubavnom trokutu' – ubrzo je Badžu, Popajevog suparnika u crtiću, zamijenila divovska zla gorila, dok je Popaj postao Jumpman, stolar koji preskače bačve i penje se po ljestvama gradilišta kako bi spasio svoju djevojku iz ruku gorile kojoj su bačve poslužile kao oružje kojim je gađao Jumpmana. Jumpman je uskoro promijenio, Amerikancima nedovoljno privlačno, ime u Mario, a na tu ideju tim dizajnera došao je jer je Jumpman sličio na vlasnika zgrade u kojoj su imali urede, a koji ih je stalno dolazio podsjećati na zakašnjelo plaćanje najamnine. Čovjek se zvao Mario Segali. Ostalo je povijest. Mario je postao najpoznatiji lik videoigara koji je ikada postojao, u njemu je bilo nešto naprosto neodoljivo i sve ostale igre tog vremena jednostavno nisu imale šanse.

Ovaj je virtualni lik glavni akter u 200 igara koje su prodane u više od 200 milijuna primjeraka, a šest od 10 najbolje prodavanijih videoigara svih vremena su upravo igrice Super Mario. Priče su se mijenjale, Mariju se priključio i njegov brat blizanac Luigi, promijenio je zanimanje, od 'kraljevstva gljiva' preselio se u cijevi, a ljudi su ga s oduševljenjem prihvatili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Simpatičnog brku voli moderna internetska, kao i MTV generacija, koja je s njim od samih njegovih početaka. Mario je simbol vječnog optimizma, njegov je moto – ništa nije nesavladivo, sve se može uraditi, a usput se može i dobro zabaviti. Shigeru Miyamotu jedina je zamisao bila da napravi avatar jednostavnog, svakodnevnog čovjeka. Umjesto toga podario je svijetu prvu ikonu modernog gaminga. Jednostavno rečeno, Mario je sinonim za igranje videoigara. Bez obzira kakva bila njegova daljnja sudbina, to se zasigurno nikada neće promijeniti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

cate-201006240026004

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo