Hrvatska neće izabrati predsjednika u prvom krugu izbora, a
rejting oboje vodećih kandidata je u padu, otkriva prvo
ekskluzivno istraživanje o predsjedničkim izborima RTL
Televizije u suradnji s agencijom Promocija Plus.
Na izbore bi izišlo 57 posto ispitanika koji bi aktulanom
predsjedniku Ivi Josipoviću dali 47,1 posto
glasova, dok bi HDZ-ova kandidatkinja Kolinda Grabar
Kitarović osvojila 30 posto. Treće ime na listi je
Milan Kujundžić, koji bi dobio 9,4 posto.
Ostali kandidati osvojili bi 3,8 posto,a neodlučnih je 9,7 posto.
Zanimljivo je da oboje glavnih kandidata u odnosu na prošli
mjesec gube potporu; Josipović za 1,8, a Grabar Kitarović za 2,6
posto, dok je Kujundžiću za toliko porasla.
Što se stranačke opredijeljenosti tiče, za Ivu Josipovića
glasovalo bi čak 96,1 posto članova njegove bivše stranke SDP-a,
dobit će glasove većine članova ORaH-a, HNS-a, Laburista,
Bandićeve liste, ali i više glasova HDZ-ova partnera HSS-a, nego
njegova protukandidatkinja.
U jednakoj mjeri za njega i Kolindu Grabar Kitarović glasovali bi
HDSSB-ovci s 21,4 posto.
Za svoju kandidatkinju glasalo bi 76,8 posto HDZ-ovaca, dok bi ih
oko desetak posto glas dalo i Ivi Josipoviću.
Više članova HSP-a Ante Starčevića te HSP-a dalo bi glas HDZ-ovoj
kandidatkinji, nego aktualnom šefu države.
Za Ivu Josipoviću glasovalo bi čak 52,1 ispitanih žena, dok je za
Kolindu Grabar Kitarović njih 26,9 posto.
Josipović je vodeći u svim regijama, a najbolji rezultat bi
ostvario u Istri i Primorju, čak 65,4 posto. HDZ-ova
kandidatkinja najbolje stoji u Središnjoj Hrvatskoj i Slavoniji,
gdje bi za nju glasalo oko 33 ispitanih.
Što se obrazovanja tiče, za Josipovića bi glasovalo 49,3 posto
ispitanih sa srednjom školom, a dobro stoji i kod
visokoobrazovnaih.
Kolinda Grabar Kitarović bolje stoji kod onih bez obrazovanja, za
nju bi glaslao 36,8 posto ispitanih.
Prema RTL-ovoj anketi, doći će do drugog kruga predsjedničkih
izbora u kojem bi Ivo Josipović osvojio 52,2 posto, a Kolinda
Grabar Kitarović 39,6. Neodlučnih je 8,2 posto.
Istraživanje za RTL provela je Promocija Plus početkom listopada
2014. na uzorku od 1300 hrvatskih građana iz svih regija i
gradova.