demotorizacija centara / Pala je i Masarykova, zagrebačka pješadija ne staje i kako je 300 metara ulice u Zagrebu postala tema u državi?

Dok zagrebački gradonačelnik priznaje da sve manje vozi bicikl i sve više je u automobilu, istog dana kada je za premijerku predstavljena njegova kolegica otvorena je nova pješačka zona u centru Zagreba. Treća koju otvara nova gradska vlast, a nakon Stare Vlaške i Male Martićeve. Direkt je provjeriošto nudi novi, šareni pješački dio Zagreba

18.9.2023.
22:49
VOYO logo

Prošetali smo novom pješačkom zonom Zagreba koju je otvorio gradonačelnik Tomislav Tomašević.

Pitali smo Zagrepčane kako im se sviđa. Jedan vozač bio je odrješit: "Opća katastrofa. Pogledajte kolonu".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

I drugi vozač nije bio zadovoljan: "Slabo, gužva je".

Treći je, pak, uputio "pozdrav" Tomaševiće u, a četvrti je imao čak i teške riječi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL Direkt

Ispričavamo se svim Dalmatincima, Slavoncima, Istrijanima što vas ponekad možda zamaramo s ovim zagrebačkim komunalno prometnim peripetijama, ali jedna ulica u metropoli od svojih 300 metara glavna je tema u metropoli.

Šetači pasa, romobilisti, biciklisti logično pozdravljaju demotorizaciju centra, kao i mali obrtnici koji posluju na ovom potezu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovkinja Nevenka Tukara o svemu kaže: "Meni ovo izgleda estetski fantastično, baš je lijepo u centru grada ljudi se malo sjednu na klupicu".

Image
'AUTOBUS DUHOVA' /

Tomašević nedavno uveo ZET-ovu liniju 113. Uzalud kruži oko Jaruna: 'Taj je bus non-stop prazan'

Image
'AUTOBUS DUHOVA' /

Tomašević nedavno uveo ZET-ovu liniju 113. Uzalud kruži oko Jaruna: 'Taj je bus non-stop prazan'

I druga trgovkinja pozdravlja promjenu: "Jako je lijepo, ugodno je mirno je."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijelim potezom koji je postao pješačka zona ranije su stajali taksiji, a sada su oznake prefarbane i građani mogu ovako sjesti nasred ulice i u principu - to je ta cijela revolucija.

Dio trgovaca žali se da su im često svraćali "taksi turisti", a sad ih više neće biti toliko.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trgovkinja Marina Matok Pudić vidi i dobre i loše strane: "U jednu ruku jako je lijepo i naravno zbog stanara nam je drago, ali zbog nas koji ovdje radimo ne."

Image
Foto: RTL Direkt

I to nije jedini strah.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nada Bognar iz Zagreba vidi problem: "Samo ako sve bude krcato terasama onda to više neće biti u funkciji. Pa da ovdje živim i da vam ne pričam"

Nema nikakvog plana za terase kažu u gradu, a jednog dana, će sve biti i popločeno, ne zna se još kad,zasad ostaje ovako.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Andro Pavuna, pročelnik Gradskog ureda promet, kaže nam: "Moram priznat da smo ovo zamislili da traje samo tjedan dana, ali toliko su pozitivne reakcije na žardinijere."

Kada smo ga ponukali da ode niz ulicu i vidi reakcije vozača koji nisu zadovoljni, dodaje: "Ne znam kaj da velim, vozači, pa bili su dovoljno ranije obaviješteni."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nacrtane mačke pred spomenikom Nikole Tesle će biti očito glavna turistička atrakcija. Danas je asfaltni grafit službeno dovršen – mačke su ljudi.

Slaven Kosanović Lunar, autor grafita, govori nam: "Ove mačke predstavljaju ljude u svim svojim raspoloženjimai karakterima koji cirkuliraju ovdje. Bilo je loših reakcija, ali možda jedan od 99, stvarno zanemarivo."

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Foto: RTL Direkt

Slaven Kosanić Lunar, autor grafita, pojašnjava da je nacrtao mačke

Širenjem svojih pješačkih zona već godinama hvale se Ljubljana, Düsseldorf, Reykjavik, Barcelona, mnogi zaboravljaju da je do nedavno i centar Šibenika izgledao zakrčen automobilima, danas je to ugodan dio za šetnju.

Image
Foto: RTL Direkt

Pješačke zone šire i Ljubljana, Düsseldorf, Reykjavik, Barcelona

U Zagrebu nakon pješačke stare Vlaške, sad je pala i Masarykova i sigurno tu navala pješadije neće stati - vozačkim kritikama usprkos.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo