tržište bolje nego ikad / Auti su od pandemije poskupjeli i za 100.000 kuna, a obiteljski auto sad se ne može naći ispod 20.000 eura

Prije godinu dana dosta se dugo čekalo za novi automobil, sad su se 'kotačići' pokrenuli, a u prvom dijelu godine uvezli smo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj godini. Dobar poznavatelj tržišta kaže da je vrijeme jeftinih automobila iza nas

13.7.2023.
22:48
VOYO logo

A nije lako niti odabrati dobar i pouzdan automobil za kojima u Hrvatskoj naglo narasla potražnja. Ove godine vidimo veliki rast prodaje novih automobila, a prema podacima iz Carine, raste i potražnja za rabljenim vozilima, i to preko uvoza.

U cijeloj prošloj godini uvezeno je 63.500 rabljenih osobnih vozila, a u samo prvih pet mjeseci ove godine nešto više od 42.000. Drugim riječima, samo je u prvom dijelu ove godine uvezeno gotovo 70 posto vozila kao u cijeloj prošloj. Porez koji morate platiti veći je u slučaju uvoza iz trećih zemalja dok za uvoz, preciznije unos automobila iz zemalja Europske unije, uvozna davanja, pa ni PDV ne trebate platiti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Glavni urednik Auto, motor i sport magazina Kristijan Tićak bio je gost Direkta.

Inflaciji unatoč, bilježimo porast prodaje novih automobila, kako to tumačite?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Trebalo ih je dočekati. Pandemija i sve što se nanizalo poslije nje, i rat u Ukrajini i nedostatak sirovina uzrokovali su niz poteškoća u dobavljačkom lancu, u prijevozu automobila. Mnogi su automobili kasnili na hrvatsko tržište i sada su se napokon krenuli isporučivati kupcima

Image
ITALINA BENČEVIĆ /

Djeca umiru u užarenim automobilima. Iz Udruge Roda za Direkt savjetuju kako to spriječiti?

Image
ITALINA BENČEVIĆ /

Djeca umiru u užarenim automobilima. Iz Udruge Roda za Direkt savjetuju kako to spriječiti?

Kada govorimo o rabljenim ili novim automobilima, ima li tu razlike?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ima. Riječ je o potpuno različita dva automobila. U suštini izgleda to potpuno isto ali i kupci i načini financiranja nisu isti i odabiru se potpuno različite metode da bi se došlo do auta.

Prije otprilike godinu dana dosta se dugo čekalo za novi automobil, je li se to promijenilo?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Reći ćemo da kotačići, zupčanici polako sjedaju na svoje mjesto i taj proces polako ide u normalizaciju. Od jeseni bi trebalo sve biti poprilično normalno kao i prije pandemije.

Što je s cijenama?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cijene su kao i sve ostalo, porasle. U nekakvim usporedbama istih automobila prije pandemije i poslije pandemije, razlika je u luksuznoj klasi, malo skupljim automobilima i po sto tisuća kuna. Ako jedan telefon plaćamo tisuću i pol do dvije tisuće eura, da ćemo automobil kupovati za 10 do 15 tisuća eura, nećemo. Sami proizvođači kažu da je vrijeme jeftine osobne mobilnosti iza nas.

Imate li procjenu, prosječna četveročlana obitelj, dobar pouzdan, može i za putovanje?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rekao bih da ispod 20 tisuća eura ne ide apsolutno ništa u tom pogledu. Za solidan izbor između 30 do 35 tisuća eura.

Što biste vi savjetovali?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Savjetovao bih da manje, prilikom kupnje se kupci vode emocijama, više razumom. Treba raščistiti prvo sam sa sobom za što će se automobil koristiti u kakvim uvjetima, sukladno tome prilagoditi svoju kupnju.

Što biste savjetovali, kada govorimo o kupnji rabljenog i novog automobila?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Imamo apsurdnu situaciju da neki kupci koji su automobil kupili prije tri, četiri godine, kada su ga sada nedavno prodavali su dobili više novca. To je anomalija koju je ovo poskupljenje i potražnja uzrokovali. Teško je prognozirati u kojem će smjeru situacija ići, činjenica je da automobili neće biti jednostavniji u budućnosti, postojat će sve kompliciraniji, tehnički složeniji. To će uvjetovati veću cijenu tih automobila.

Biste li savjetovali novi ili rabljeni automobil?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ovisno o prilikama i načinu kupnje, ali najbolje je, po mom mišljenju kupiti novi automobil. Ima dosta manipulacija s kilometrima, nije sigurna kupnja nikada, koliko god mi njega provjeravali odvozili kod različitih majstora, nikada ne možemo biti 100 posto sigurni da je to to

Puno govorimo o automobilima na električnu struju, kada možemo reći sigurno će doći u Hrvatsku?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Već sada se cijene električnih automobila se polako počinju približavati komercijalnim automobilima, ali to nije zasluga snižavanje cijene električnih automobila, nego porast komercijalnih. To je već zaživjelo u određenoj mjeri nije masovno, Europa je postavila oštre zakonske okvire. Čini mi se da u posljednje vrijeme čini mi se da neki novi vjetrovi pušu, spominju se i sintetička goriva i druge metode da se dođe do CO2 neutralnosti

Kada?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vrlo brzo, dvije, tri ili četiri godine

POGLEDAJTE VIDEO: Ulicama Britanije automobili mogu voziti sami! Provozali smo se Teslom koja isto ne treba vašu pomoć

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo