pogledajte / Provjerili smo kako radi stroj koji obnavlja hrvatske željeznice. Troši 15 litara goriva po kilometru, ali spašava radnike

Kipuće je bilo 30-orici radnika na obnovi jedne od najprometnijih željezničkih dionica u zemlji. No da nema stroja koji popije 15 litara goriva po metru, taj bi posao na današnjih 34 stupnja obavljalo nekoliko stotina ljudi

23.8.2023.
20:00
VOYO logo

Kao usisavač - stroj dug 800 metara mijenja kamenje ispod pruge na dionici između zagrebačkog Glavnog i Zapadnog kolodvora.

Pružno postrojenje na dan iskopa 3 tisuće tona kamena, a istovremeno ugradi 1500 tona novog. Na užarena 34 stupnja u zraku uz stroj je 30-ak radnika, a on radi za njih nekoliko stotina. Kako radi 13 sati u danu puno i troši.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iz iskustva vam govorim oko 14 - 15 litara po jednom dužnom metru. Dakle puno, on potroši svaki dan jednu cisternu", kaže ovlašteni predstavnik izvođača radova Zvonko Dundović.

S tolikom potrošnjom ni radni sat mu nije jeftin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
desetljeće željeznice /

Ide povijesno ulaganje u željeznice. Za tri bi godine od Zagreba do Splita mogli stići i za 4,5 sata

Image
desetljeće željeznice /

Ide povijesno ulaganje u željeznice. Za tri bi godine od Zagreba do Splita mogli stići i za 4,5 sata

"Po dužnom metru je negdje oko 650 do 700 kuna", dodaje Dundović.

Projekt obnove pruge između dva najprometnija zagrebačka kolodvora košta 29 milijuna eura, a radovi traju već pola godine.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jedna od najprometnijih, ali i najkraćih željezničkih dionica u Hrvatskoj. Duga je 3,5 kilometra, a dnevno po njoj prođe 150 teretnih i putničkih vlakova.

Zbog radova se prometuje na jednom kolosijeku pa je dio linija ukinut, a na nekim relacijama voze autobusi. Iako su ovo završni radovi na obnovi pruge kroz Zagreb, neki putnici nisu oduševljeni jer često kasne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Nema ni jedan vlak koji ne kasni. Inače da moram negdje doći moram planirati da dva sata ranije krenem jer ne da će kasniti deset nego četrdeset minuta", kaže Martina

"Moram dugo čekati jer ukinut je taj vlak jer djeca ne idu u školu pa ga nema. Još su i radovi da. Po četiri sata se mora čekati", govori Ljiljana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Mi nismo naišli na taj problem ni jednom. Zadnji puta je 2 minute kasnio. Imam sreću očito", kaže Vesna.

HŽ Infrastruktura savjetuje građanima da se prije polaska na put informiraju koje linije voze, a koje ne.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Do 1.10. cijeli deveti mjesec, dakle kada krene škola ovdje se izvode radovi najvećeg intenziteta. Mijenja se cijela pruga, važno je napomenuti da će na ovoj relaciji do 1. 10 biti gužvi pa pozivamo građane na strpljenje", govori glasnogovornica HŽ Infrastrukture Željka Miša.

Uz ovaj projekt, u tijeku su još četiri sufinancirana europskim novcem. Obnavljaju se pruge Vinkovci Vukovar, Križevci, Koprivnica - državna gradnica, Dugo Selo - Križevci i Hrvatski Leskovac - Karlovac. Iz HŽ-a pozivaju građane da unatoč radovima, ne prelaze preko zatvorenih pružnih prijelaza jer ugrožavaju svoju i tuđu sigurnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

POGLEDAJTE VIDEO: Može li Europa modernizirati hrvatske željeznice i putnički prijevoz? Na pruge stigao vlak s internetom, s 200 sjedećih i 200 stajaćih mjesta

Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo