URIHO / Na etiketi, majicama, ruksacima i torbama ispisali natpis brailleovim pismom. Ovo su novi zagrebački suveniri

Inkluzivne suvenire osmislili su i izradili zaposlenici URIHA, ustanove za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom

8.3.2023.
7:30
VOYO logo

Zagreb se čita dodirom - poruka je to na novim odjevnim predmetima koji su dizajnirani s otisnutim Brajevim pismom.

Inkluzivne suvenire osmislili su i izradili zaposlenici URIHA, ustanove za profesionalnu rehabilitaciju i zapošljavanje osoba s invaliditetom.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inkluzija je nedvojbeno u modi. Majice, ruksaci, torbe - i na njima natpis ispisan brajevim pismom. Novi su to zagrebački suveniri.

Image
veća uključenost u društvo /

Hrvatski savez slijepih najavljuje gerilsku akciju: 'Ako ne vidimo, nismo nevidljivi!'

Image
veća uključenost u društvo /

Hrvatski savez slijepih najavljuje gerilsku akciju: 'Ako ne vidimo, nismo nevidljivi!'

"Ispod svakog latiničnog slova nalazi se taktilno slovo na brajici, svako slovo sastoji se od šest točkica u dva stupca" , objasnila je Irena Rački, dizajnerica u URIHO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"S obzirom na to da radimo u ustanovi koja zapošljava osobe s invaliditetom došli smo na ideju da i napravimo upravo jedan takav suvenir namijenjen široj populaciji pa tako i osobama oštećenog vida", rekla je Rački.

U kreiranju ovih proizvoda uz dizajnericu, sudjelovale su i psihologinja i socijalna pedagoginja iz URIHO-a, koje su ujedno i osobe s oštećenjem vida, a sve kako bi svi bitni uvjeti bili zadovoljeni - pa su i etikete na brajici.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imamo etiketu koja je obješena gdje piše na koliko se stupnjeva majica pere i ušivnu etiketu koju slijepa osoba kad god opere majicu kad ju uzme iz ormara može pročitati o kojoj se majici koje boje radi, da može samostalno odabrati majicu, a ne čekati nekoga tko će joj pomoći pri odabiru", rekla je Jelena Opačak, psihologinja u službi za rehabilitaciju u URIHO-u.

Predmeti su u dvije boje, crnoj i bijeloj jer slabovidne osobe najbolje razaznaju kontrast. Sve ima i ekološku notu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Sve proizvode pakiramo u bio razgradivu eko vrećicu kako bismo smanjili otpad na koju stavljamo malu naljepnicu s porukom zahvale svakome tko je kupio naš proizvod", istaknula je Rački.

"Bilo mi je jako lijepo i zadovoljstvo šivati jer je jedan jako dobar projekt", potvrdila je Vesna Fabijanec, krojačica u URIHO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ovakav suvenirski program dosad nije bio na tržištu. Sada već krase zagrebačke izloge a reakcije kupaca su pozitivne.

"Ponekad ne primijete na prvu da je to pisano brajevim pismom ali kad im mi objasnimo i kad oni to popipaju onda su oduševljeni", rekla je prodavačica Martina Strah.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Slijepe i slabovidne osobe sada mogu ponijeti kući suvenire s podsjetnikom na grad koji su posjetile. Jer Zagreb se čita dodirom.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo