sve za lijepu okućnicu / Cvijeće skuplje i do 40 posto, ali Hrvati ne odustaju. Surfinije su planule, uzimaju ih iako su 90 centi, euro po komad

Cvjećari su svjesni da moraju paziti da ne prekorače tu psihološku granicu preko koje kupac neće kupiti cvijeće bez obzira koliko mu bilo drago

13.5.2023.
21:00
VOYO logo

Kriza, inflacija, svakodnevna poskupljenja, ali koliko god teško spajali kraj s krajem Hrvati se jedne stvari ne odriču. Nećete vjerovati, ali cvijeće je visoko na popisu iako je poskupjelo i do 40 posto.

Pelargonije, surfinije, begonije - svaka prava vrtlarica, ali i vrtlar znaju da je gotovo nepojmljivo bez ovog cvijeća ukrasiti balkone i dvorišta. Vlasnici vrtlarija i cvjećarnica zadovoljni jer bez obzira na vremenske uvjete i nešto veće cijene imaju pune ruke posla.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Suzana Klapšec-Macenić, vlasnica cvjećarnice ističe: "Cijeli dan, bez obzira što je kiša, cijeli dan imamo kupce, cijeli dan kupuju. Jako smo se bojali ove sezone zbog poskupljenja, cijele situacije, ali ljudi su našli malo, tu neku količinu eura koju žele potrošiti na cvijeće. Žele i dalje imati lijepe balkone".

Neki su poput ove vrtlarije u Zaboku, zbog velike potražnje ostali bez jedne vrste cvijeća. Njen vlasnik Dubravko Čuček govori: "Surfinije su u našem rasadniku naprosto planule. imali smo više od 35 boja, ma ljudi su ih naprosto raznesli. One su jedne od skupljih presadnica. Mi smo ih imali od 90 centi do jedan euro po komadu, ali ljudi ih uzimaju".

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
Fantastičan uspjeh /

Najbolji mladi poljoprivrednik 2022.: Mikropovrće, jestivo cvijeće za restorane i barove... biznis mu baš cvjeta

Image
Fantastičan uspjeh /

Najbolji mladi poljoprivrednik 2022.: Mikropovrće, jestivo cvijeće za restorane i barove... biznis mu baš cvjeta

Veća potražnja za cvijećem pojavila se s početkom pandemije koronavirusa, no mnogi nastavljaju s ovim hobijem. Iako su cijene veće no ikad.

Zvog većih troškova proizvodnje porasla je i cijena cvijeća u vrtlarijama i to za 20 do 40 posto. Pelargonija je lani koštala 1.33 eura, a sada košta 2 eura.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Cvjećari su svjesni da moraju paziti da ne prekorače tu psihološku granicu preko koje kupac neće kupiti cvijeće bez obzira koliko mu bilo drago.

"Imali smo taj problem cijelo proljeće. Troškovi su strahovito porasli - zemlja 30-tak posto, vodootopiva gnojiva za prihranu 100 posto, morali smo pronaći kompromis u povećanju cijena. Ako povećaš cijenu onda ne možeš ni prodati neki proizvod. Morali smo pronaći balans", ističe Čuček.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zahvaljujući tome kupci danas imaju samo jednu brigu - koje cvijeće kupiti, a promašiti se zapravo i ne može jer svaki će cvijet uljepšati vaš dom.

KSW 94
Uživo 11. svibnja
VOYO logo