PRELAZE NA PLAN B / Propao i "top kill", nafta i dalje curi

Image

Iz British Petroleuma su priznali da ubrizgavanje blata, cementa i gume nije uspjelo te da nafta i dalje suklja u more.

30.5.2010.
10:42
VOYO logo

NEW ORLEANS - Naftna kompanija British Petroleum objavila je da pokušaj zatvaranja bušotine Deepwater Horizon u Meksičkom zaljevu ubrizgavanjem velikih količina mulja, cementa i gume, tzv. top kill načinom, definitivno nije uspio i najavila je novu metodu u pokušajima da zaustavi katastrofalno istjecanje nafte iz bušotine.

"Nismo uspjeli zaustaviti istjecanje nafte i donijeli smo odluku da idemo na novu metodu", izjavio je glavni operativni dužnosnik BP-a Doug Suttles.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Po planu, BP će sada, koristeći se posebnim podmornicama, odsjeći cijev iz koje curi nafta i zatim izravno iznad sigurnosnog ventila postaviti svojevrsni čep. On bi trebalo prikupljati naftu koja će se zatim odvoditi do brodova na površini. Trebat će četiri dana da se taj čep postavi iznad ventila. To je po stručnjacima BP najbolji način da se minimalizira istjecanje nafte, ali se ipak radi samo o privremenom rješenju dok se ne završi bušenje paralelnih bušotina što bi moglo potrajati još dva mjeseca.

"Top kill" je bio treći pokušaj BP-a da zaustavi istjecanje nafte. Prvi je bio postavljanje velikog "zvona" od čelika i betona iznad izvora, ali je propao zbog hvatanja komada leda na zvono čime su mu smanjili težinu i povećali plovnost.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi je pokušaj uključivao stavljanje cijevi promjera 10 centimetara u puknuti cjevovod buštine. BP je tom metodom uspio preusmjeriti dvije petine nafte iz Deepewater Horizona, ali se ta cijev morala maknuti kako bi se napravilo mjesta za "top kill". Četvrta metoda je slična drugoj, ali navodno puno učinkovitija.

Od havarije Deepewater Horizona u Meksičkom zaljevu i početka najgore ekološke katastrofe u povijesti SAD-a prošlo je točno 40 dana.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo