Todorić mora prodati najmanje 21 trgovinu konkurenciji!

Savjet Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije naredio je Agrokoru Ivice Todorića prodaju najmanje 21 trgovine u Srbiji zbog preuzimanja Mercatora. Razlog tome je naravno konkurencija.

27.12.2013.
7:57
VOYO logo

"Savjet Komisije za zaštitu konkurencije na sjednici održanoj 25. prosinca 2013. godine donio je rješenje kojim je uvjetno odobrio koncentraciju koja nastaje stjecanjem kontrole društva Agrokor d.d. iz Republike Hrvatske nad slovenskim društvom Poslovni sistem Mercator d.d.

Komisija je utvrdila sve činjenice ključne za ocjenu ispunjava li ova koncentracija uvjete dopuštenosti u smislu članka 19. Zakona o zaštiti konkurencije. Prikupljeni su podaci od jednog broja državnih organa, kao što su Agencija za privredne registre, Državni zavod za statistiku, Porezna uprava Ministarstva financija, kao i informacije od svih velikih trgovačkih lanaca nacionalnog značaja, koji su aktivni na tržištu predmetne maloprodaje u Republici Srbiji i onih koji imaju regionalni ili lokalni karakter. Komisija je osigurala izjašnjenje 23 konkurenta različite tržišne snage i različitog stupnja njihovog geografskog i teritorijalnog značaja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na čemu temelje odluku

U ovom postupku osigurana su i korištena izjašnjenja i ocjene 25 proizvođača aktivnih u sektoru mliječne industrije, industrije bezalkoholnih pića, industrije mesa, ulja, šećera, konditorskih, kao i kemijskih proizvoda, koji svojim robama opskrbljuju kako sudionike koncentracije, tako i njihove konkurente. Komisija je procijenila i vertikalne efekte predmetne koncentracije, a u vezi s činjenicom da je kompanija Agrokor u Republici Srbiji prisutna preko svoja 22 povezana i aktivna društva, među kojima su i Dijamant iz Zrenjanina, Frikom iz Beograda, Kikindski mlin iz Kikinde i dr.

Svoju odluku Komisija je temeljila i na nalazima Ekonomske analize tržišta nespecijalizirane trgovine na veliko i tržišta trgovine na malo u nespecijaliziranim prodavaonicama pretežno hrane, pića i duhana za tržište grada Beograda i tržište Republike Srbije u razdoblju u 2010. - 2012. godine, koju je za potrebe ovog postupka proveo Institut ekonomskih nauka iz Beograda.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na osnovi utvrđenog činjeničnog stanja i procijenjenih efekata provođenja ove koncentracije, do kojih bi došlo u slučaju njenog bezuvjetnog odobrenja, Komisija je zaključila da se ista ne može odobriti bez primjene kako odgovarajućih strukturnih mjera, tako i mjera ponašanja.

Povećan prostor za konkurente

Propisane strukturne mjere uz čiju primjenu je ova koncentracija odobrena, proizašle su iz analize stanja u predmetnoj maloprodaji na lokalnim geografskim tržištima. S tim u vezi, uvjeti strukturnog karaktera podrazumijevaju da će podnositelj prijave svoje maloprodajno poslovanje ustupiti – prodati nekome od konkurenata u toj oblasti aktivnosti, kojom mjerom je obuhvaćen 21 prodajni objekt (alternativno 22), u 15 gradova/općina Republike Srbije, s ukupnom neto prodajnom kvadraturom od oko 20 tisuća kvadratnih metara. Za toliko će primjenom ovakvih mjera biti smanjen prostor u kome svoju maloprodajnu djelatnost obavljaju sudionici koncentracije, odnosno za isto toliko će biti povećan prostor u kojem istovrsnu maloprodajnu djelatnost obavlja netko od konkurenata.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Određeni uvjeti u vidu mjera ponašanja sastoje se u izvještavanju Komisije u definiranim vremenskim intervalima o osnovnim aspektima poslovne politike društva Agrokor prema dobavljačima. Ovo u smislu politike rabata i drugih uvjeta nabavki, kao i informiranja Komisije o svim promjenama do kojih dolazi u suradnji prije svega s grupom onih dobavljača koji spadaju u kategoriju malih i srednjih poduzeća.

Komisija će upoznati javnost s integralnim tekstom svoje odluke donesene u ovoj upravnoj stvari (izreka s obrazloženjem), putem objavljivanja iste na svojoj internetskoj stranici, u roku i na način koji su bliže propisani internim aktima Komisije, a najkasnije u roku od 30 dana od dana preuzimanja odluke od strane podnositelja", stoji u priopćenju Komisije za zaštitu konkurencije Republike Srbije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naime, preveliki tržišni udio nije samo problem za potrošače zbog izostanka tržišnog natjecanja među konkurencijom, nego i za dobavljače koji imaju smanjen izbor kome i po kojim cijenama prodati svoje proizvode.

Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo