Tek jedan zainteresiran za Bajsove potpore

Ministru turizma Damiru Bajsu nikako da krene: na njegove programe za potpore odmoru domaćih ljudi javio se mizeran broj agencija, pa je tako za npr.

10.2.2011.
10:18
VOYO logo

Ministar Bajs je još potkraj prošle godine na Saboru Hrvatske turističke zajednice proglasio krah jednog od važnijih programa svog ministarstva. Naime, Ministarstvo turizma s 5,5 milijuna kuna namjerava sponzorirati nekoliko programa namijenjenih domaćim turistima, no odaziv agencija na natječaj je mizeran, piše Vjesnik.

Za program 'Upoznaj Hrvatsku' stiglo je devet zahtjeva, za umirovljenički program 'Zlatne godine' osam, a za program 'Ostani u Hrvatskoj' tek jedan! Pod nazivom 'Upoznaj Hrvatsku' krije se promocija turistički nerazvijenih područja države izvan glavne sezone, a plan je bio pomoći organizatorima putovanja da osmislile i realiziraju autobusne ili željezničke programe prema takvim područjima. Programom 'Zlatne godine' Ministarstvo potiče organizatore putovanja da osmisle programe za građane starije životne dobi s četiri noćenja u pred i posezoni, s autobusnim ili željezničkim prijevozom. Program 'Kod kuće je najljepše' uključuje pak državno sponzoriranje aranžmana s najmanje četiri noćenja koji bi bili prilagođeni kupovnoj moći i interesu domaćih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

'Agencije nisu pronašle tržišni potencijal u ponuđenim programima'

"Istina je da se agencije dosad uglavnom nisu javljale na te natječaje. No natječaji su produljeni do kraja veljače i mislim da će sve biti u redu. Agencije imaju više vremena za pripremu i koordinaciju i vjerujem da će na kraju biti i onako kako smo i zamislili", smatra Boris Žgomba, predsjednik Udruge hrvatskih putničkih agencija.

Drugačije objašnjenje nudi Vlado Bakić, dugogodišnji direktor Turističke zajednice Dubrovačko-neretvanske županije. "Osnovni je problem što privatnici, odnosno institucije koje su u tome mogle sudjelovati, nisu pronašli tržišni potencijal u ponuđenim programima. Male agencije, recimo, nemaju budžete za takve akcije dok su veliki organizatori putovanja svoj novac usmjerili prema stranim tržištima. Takav sam dojam stekao u razgovorima s kolegama. Slično je i s odredištima i hotelijerima - očito je da u svemu tome nisu pronašli svoj interes", kaže Bakić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, podaci govore da broj domaćih turista na hrvatskim plažama pada iz godine u godinu. Godine 2009. je registrirano 1,599.652 domaćih turista, čak 13 posto manje nego godinu ranije, piše Vjesnik.

Vezani članci:

arti-201011090636006 arti-201102080100006 arti-201004260039006 arti-201008110512006 arti-201001280109006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo