Stranci potiču eko vožnju, Hrvatska je oporezuje

Ako primjerice u Austriji kupite auto s već ugrađenom instalacijom za napajanje ukapljenim naftnim plinom, davanja kod kupnje i registracije vozila umanjuju se za vrijednost instalacije.

2.11.2011.
8:34
VOYO logo

Novi Golf, Astra, Clio, Punto... 10 ili 20 puta su sigurniji od istoimenih modela iz 90-ih godina. Toliko je manji rizik da ćete se u nesreći ozlijediti, ostati invalid ili izgubiti glavu.

Razliku između života i smrti pravi i kočenje. Novi automobili pri 100 kilometara na sat mogu zakočiti u manje od 40 metara, a starima, zbog lošije koncepcije i dotrajalosti, treba debelo iznad 50.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Manje otrovnih plinova

K tome, primjerice, nova Fiesta u usporedbi sa svojom 10 do 15 godina starijom "sestrom" ispuhuje pedeset ili sto puta (!) manje otrovnih i kancerogenih plinova u atmosferu. Hibridni, poput Toyote Prius, i tisuću puta manje.

Upravo stoga brojne države višestruko stimuliraju nove, sigurne i čiste automobile. Štoviše za stare i neispravne automobile i kažnjavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U Hrvatskoj sve 'naopako'

Ako u Italiji, Austriji, Francuskoj, Švicarskoj… kupite automobil s već ugrađenom instalacijom za napajanje ukapljenim naftnim plinom (LPG), davanja kod kupnje i registracije vozila umanjuju se za vrijednost instalacije. U Hrvatskoj, gdje je taj čisti energent jedini kojega imamo dovoljno, čak i za izvoz, subvencija nema. K tome treba platiti i troškove homologiranja ugrađene opreme, od 1.125 kuna, te i dodatni godišnji porez od 500 kuna, piše Slobodna Dalmacija.

Sve razvijene države uvele su subvencije za hibridne i električne automobile, koji se već uvelike prodaju, a Hrvatska takva vozila tretira poput prastarih Stojadina. Zbog previsokih trošarina mnogi skupe aute registriraju izvan Hrvatske.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Brak na prvu UK
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo