Sportske arene najpromašenija investicija!

Gradnja rukometnih dvorana uvjerljivo je najpromašenija investicija u Hrvatskoj od 2000. godine do danas, jednoglasno ocjenjuju ekonomski stručnjaci.

24.1.2011.
11:48
VOYO logo

Najuspješniji su projekti Tedeschijevo preuzimanje Droge Kolinske i gradnja autocesta. Gradnja rukometnih dvorana uvjerljivo je najpromašenija investicija u Hrvatskoj od 2000. godine do danas, jednoglasno ocjenjuju ekonomski stručnjaci.

Zbog održavanja Svjetskog prvenstva u rukometu 2009., sagrađeno je šest megalomanskih arena u Zagrebu, Splitu, Osijeku, Varaždinu, Poreču i Zadru, koje gotovo cijelo vrijeme zjape prazne i gomilaju gubitke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Javna ulaganja u sportske dvorane u povodu Svjetskog prvenstva u rukometu ne samo da su bila preuveličana, nego se i bez njih moglo organizirati prvenstvo te odražavaju potpunu promašenost investicijske aktivnosti javnog sektora, nisku multiplikaciju na BDP i zapošljavanje te će biti veliko opterećenje fiskalnih kapaciteta u idućem desetljeću", kazao je ekonomski analitičar Damir Novotny. Slično misle i Ljubo Jurčić i Ante Babić.

Kad je, pak, riječ o najuspješnijoj investiciji, ekonomisti nisu ni približno jedinstveni. Makroekonomist Ante Babić smatra da su investicije u autoceste najpozitivnije obilježile investicijski ciklus proteklog desetljeća.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na prva tri mjesta svoje ljestvice 10 najinvesticija Babić stavlja tri autoceste: Rijeka – Zagreb, Zagreb – Split i Zagreb – Lipovac. Novotny, pak, smatra da su ulaganja u cestovnu infrastrukturu u pravilu bila neučinkovita, s vrlo slabim multiplikacijskim učincima na zapošljavanje i rast, ali sa snažnim negativnim učincima na rast javnog i inozemnog duga te održavanja dugoročno visokih kamatnih stopa koje danas opterećuju privatni i javni sektor. Za Novotnyja je Atlanticovo preuzimanje Droge Kolinske najvažnija investicija u minulom desetljeću.

Nova skijaška staza na Sljemenu i dovođenje svjetskog kupa Snježna kraljica na Zagrebačku goru za Antu Babića najbolje je ulaganje nakon autocesta. Među uspješnije projekte smatra i mirovinsku reformu, niskopodni tramvaj u Zagrebu, trafostanicu Ernestinovo i priključenje u europski energetski sustav, uvođenje plina na obalu i priključenje mađarskom plinovodu te kuponsku privatizaciju. Za Babića je važan projekt i uvođenje stranog jezika od prvog razreda škole i obvezna srednja škola.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugim najgorim projektom u proteklom desetljeću ekonomisti ističu subvencioniranje brodogradnje, koja ni uz milijarde državnih potpora nije uspjela postati konkurentna na međunarodnom tržištu.

Među promašenim su projektima i Sunčani Hvar, Otok znanja, Rockwool, zapostavljanje željeznice nauštrb autocesta, odbacivanje Družbe Adrije, zapostavljanje investicija u HEP-u, pelješki most te ulaganja u poljoprivredu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vezani članci:

arti-201012140039006 arti-201101030652006 arti-201101200349006 arti-201006300833006 arti-201101040609006

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo