Planirate pokrenuti posao? Nemojte napraviti ove greške

Postoji nekoliko klasičnih grešaka koje mladi poduzetnici rade pri pokretanju posla. Izbjegnite te greške te si uštedite dragocjeno vrijeme i novac, piše Business Insider.

24.10.2012.
14:29
VOYO logo

1. Trošenje previše vremena na razvoj, a ne na prodaju proizvoda Većina mladih poduzetnika previše vremena provodi u 'laboratoriju', prije nego li uopće izađu na tržište. Preveliko dorađivanje prototipa i briga za patentiranje svakog detalja česte su greške koje bi trebalo izbjegavati, piše profesor Scott Annan. Nikad se ne treba bojati iznijeti svoj najbolji trenutni proizvod pred kupce i pokušati im ga prodati. No, ako ne postoji prodaja, nema ni biznisa.

Ne postoji savršen proizvod, samo onaj koji je dovršen. Ako potrošite previše vremena na usavršavanje proizvoda prije nego dobijete povratne informacije od kupaca, izgubit ćete vrijeme koje ste mogli iskoristiti za dobijanje informacija od kupaca o načinu na koji bi se proizvod mogao doraditi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

2. Strah da će vam netko ukrasti ideju Previše mladih poduzetnika dozvoljava da strah vodi njihove odluke pri ulasku s proizvodom na tržište. Testirajte svoj proizvod na tržištu kad budete spremni: negativci će vam reći kako im taj proizvod 'ne igra', a oni kojima se sviđa bit će previše okupirani da bi ukrali vašu ideju i pokrenuli vlastiti posao.

Pokretanje biznisa je težak posao, i malo je ljudi koji će samo tako prisvojiti ideju za koju nije ni dokazano da će donijeti novac.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ideja ima posvuda i ne postoji ideja od milijun dolara, već posao od milijun dolara. No, preduvjet tome je da se proizvod nađe na tržištu.

3. Razmišljanje da ste vi mušterija Niste mušterija sami sebi. Način na koji biste vi koristili nešto nužno ne predstavlja način na koji će ga koristiti i drugi potrošači. Ako potrošači ne podržavaju vaš proizvod kupovinom, morate pronaći drugi model. "Studente potičem da ne stvaraju komplicirane biznise, nego da samo odu i prodaju nešto. Kupite jeftini predmet na koji možete odrediti maržu, i prodajte ga. Naučite se prodavati, jer biznis je stvar prodaje", piše Annan.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

4. Pokušaj zarade na ideji, a ne prodaja Ako ikad želite vidjeti u kojoj je fazi vaš biznis, napišite mail bliskim prijateljima i u njemu opišite kako planirate voditi posao u naredna dva mjeseca. Ako u mailu napišete previše 'možda', 'ako' i 'trebalo bi', velike su šanse da zapravo imate projekt, a ne biznis.

Naime, kad imate tvrtku koja uspješno prodaje, više ćete govoriti o unaprjeđenju prodaje i tražiti specifične poteze da prodate još više onoga što se već prodaje. Uvijek je preuranjeno pričati o zaradi prije nego ste stvarno vidjeli koliko će mušterija uopće plaćati za vaš proizvod. Dakle, prvo osigurajte da novac proizvodi novac, a naknadno monetizirajte dodatne ideje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Skriveno u raju
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo