Najveći pad u godini dana: 'Hladan tuš' ovog puta stiže iz trgovina

Konačni podaci Državnog zavoda za statistiku potvrdili su da je u Hrvatskoj u svibnju promet u trgovini na malo realno pao za 1,8 posto u odnosu na isti lanjski mjesec, što je najveći pad potrošnje u više od godinu dana.

To je, prema kalendarski prilagođenim podacima, prvi pad potrošnje nakon četiri pozitivna mjeseca, ističu analitičari Raiffeisenbank Austria u osvrtu na podatke DZS-a.

Nakon blagog rasta od 0,2 posto u siječnju pa stagnacije u veljači, u ožujku je promet u trgovini na malo porastao za 1,3 posto, a u travnju za 0,3 posto na godišnjoj razini.

Konačni podatak o padu potrošnje za 1,8 posto u svibnju istovjetan je prvoj procjeni objavljenoj prije desetak dana. Taj pad predstavlja najveću negativnu stopu od ožujka 2013., upozoravaju analitičari RBA, javlja HRT.

Prema izvornim, neprilagođenim indeksima, u prvih pet mjeseci ove godine promet u trgovini na malo bio je 0,5 posto manji u odnosu na isto razdoblje lani.

Turistička sezona kao blagi spas?

Analitičari RBA smatraju da bi cijela 2014. mogla donijeti blagu realnu godišnju stopu rasta prometa u trgovini na malo od 0,2 posto, zbog niske baze i očekivanih dobrih podataka iz turističkog sektora.

Ipak, zamjetniji oporavak i dalje će ograničavati teška situacija na tržištu rada, nastavak razduživanja sektora stanovništva te potrošački pesimizam, koji proizlaze iz lošijih očekivanja gospodarskog oporavka i tržišta rada, zaključuju analitičari RBA.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr