'Marketinška struka ima priliku pokazati kako može djelovati za opće dobro'

11.12.2013.
12:59
VOYO logo

Na natječaj u sklopu Zelene ideje prijavilo se više od 70 ekoproizvođača sa željom da im marketinški stručnjaci pomognu u nastupu na tržištu svojim besplatnim uslugama. Prijavili su se uglavnom ekoproizvođači koji planiraju povećanje proizvodnje ili su novi na tržištu, pa su u potrazi za savjetima stručnjaka.

U tijeku je evaluacija pristiglih prijava koju će napraviti stručni žiri, nakon koje će biti izabrani ekološki proizvođači kojima će besplatnu marketinšku pomoć (poput osmišljavanja ambalaže ili web stranice) pružiti neka od 16 agencija uključenih u projekt.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U agenciji Grey koja se rado odazvala HURA-inom pozivu na sudjelovanje u Zelenoj ideji, tim koji će raditi na projektu predvodit će kreativne direktorice Martina Pavić i Nataša Buljan, koje su iznijele svoje dojmove vezane uz Zelenu ideju:

Smatrate li da je Zelena ideja dobra ideja?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Martina: "Ne. Zelena ideja je odlična ideja. U dobu, u kojem već neko vrijeme osjećamo posljedice industrijalizacije (na okoliš, zdravlje, prehrambene navike), zatim i krize u istoj te domino efektom i zastoja u našoj “industriji”, dobro je uočiti i pokušati iskoristiti potencijal koji pruža ekološka proizvodnja s jedne strane i marketing s druge. Marketinške aktivnosti često prati loša reputacija usmjerenosti samo na novac i prodaju pod bilo koju cijenu – u ovom slučaju radi se o projektu od važnosti za društvo u cjelini i to s više aspekata – ne samo gospodarskog, već i izgradnji svijesti o važnosti i održivosti ekološke proizvodnje."

Zašto ste se odlučili priključiti ovoj HURA-inoj inicijativi?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nataša: "Ova inicijativa je uzbudljiv i izazovan projekt s prednostima za sve koji se uključe. Marketinška struka tu ima svoju šansu pokazati kako može djelovati za opće dobro – gospodarstvo kojem je više nego ikad potreban poticaj i stručna sustavna podrška, zdravlje, okoliš i svijest koju ćemo prenijeti novim generacijama. Poljoprivredna i ekološka proizvodnja dosad su bile na komunikacijskim marginama – ovim projektom pokrećemo promjene."

Jeste li već imali priliku surađivati s nekim od ekoloških proizvođača ili raditi na nekom eko orijentiranom projektu?

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Nataša: "U Greyu imamo priliku raditi za Uniju Novu, tvrtku koja je pionir u širenju svijesti o recikliranju različitih vrsta otpada i samim time, očuvanja okoliša. Tema koja je nama kreativcima uvijek inspirativna, a praktički i neiscrpna, barem dok odvajanje otpada ne postane rutina u svakom pojedinom kućanstvu i tvrtki, odnosno dok ljudi ne shvate da smeće nije smeće, već izvor nove energije."

Vjerujete li da marketing može pokrenuti pozitivne promjene u društvu i gospodarstvu? Martina: "Naravno. Iako mnogi kad čuju riječ marketing prvo pomisle na reklamu, marketing je zapravo mnogo više od toga. Sve od osmišljavanja i kreiranja proizvoda, planiranja optimalne distribucije, određivanja tržišne cijene i (tek tada!) promocije. Marketing nije mašnica na kraju već zaokruženi proces koji se odvija unutar određenog društvenog, tržišnog i gospodarskog konteksta i zahtijeva njegovo odlično poznavanje."

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Kombinacija znanja, uvida, kreativnosti i financijskih sredstava uložena u bilo koji cilj (projekt) jednostavno ne može ne uspjeti, samo je pitanje što imamo za reći, kome i na koji način. U ovom projektu cilj je više nego vrijedan – prihvaćamo izazov!"

Hrvatsko udruženje društava za tržišno komuniciranje u svom sastavu okuplja društva za tržišno komuniciranje, a djeluje promičući i unaprijeđujući zajedničke interese agencija članica s ciljem definicije i razvijanja najviših standarda profesionalne prakse oglašivačke i komunikacijske industrije. Trenutno u svom sastavu broji 33 članice i zastupa preko polovine ukupnih marketinških budžeta u Hrvatskoj. HURA je članica EACA-e (European Association of Communications Agencies), a redovito surađuje sa srodnim organizacijama u Hrvatskoj i svijetu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo