JOŠ JEDAN RASIPNIČKI ADVENT: / Hrvati će ovih božićnih blagdana potrošiti 12,5 milijardi kuna, 500 milijuna više nego lani

Image
Foto: PIXSELL, Goran Stanzl

Prema procjenama Hrvatske gospodarske komore (HGK), potrošnja u prosincu 2017.

24.11.2017.
15:09
PIXSELL, Goran Stanzl
VOYO logo

"Rast procjene za 2017. godinu temelji se na rastu prometa u trgovini na malo već 37 mjeseci za redom, što je nezabilježeno otkad Državni zavod za statistiku vodi te podatke", kazala je pomoćnica direktorice Sektora za trgovinu HGK Tomislava Ravlić na konferenciji za novinare.

Potrošnja na Black Friday - 500 milijuna kuna

Ravlić je dodala da se potrošnja građana za ovogodišnji 'Black Friday' procjenjuje se na oko 500 milijuna kuna, odnosno 15 posto više nego lani. Istaknula je da se za blagdane najviše kupuju dječje igračke, kozmetika, odjeća i obuća, hrana te alkoholna i bezalkoholna pića.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prosjek rasta prometa u trgovini na malo u 2017. godini će, prema procjenama HGK, biti veći od 5 posto, dok je u 2016. iznosio 3,5 posto na razini cijele godine.

"Podaci pokazuju da blago rastu indeksi pouzdanja, raspoloženja i očekivanja potrošača, što znači da možemo očekivati nastavak dobrih kretanja po pitanju potrošnje, ne samo blagdanske, već i ukupne. Na pozitivan trend maloprodajnog prometa i potrošačkog optimizma u posljednjih par godina povoljno su utjecali čimbenici poput rekordne turističke sezone, generalnog oporavka ekonomije, ali i konkretne Vladine mjere poput porezne reforme", kazala je direktorica Sektora za trgovinu HGK Ema Culi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image

BEZ GUŽVI I BEZ VELIKIH POPUSTA: Evo kako izgleda popularni šoping praznik 'Crni petak' u Zagrebu

Image

BEZ GUŽVI I BEZ VELIKIH POPUSTA: Evo kako izgleda popularni šoping praznik 'Crni petak' u Zagrebu

Najviše trošimo na hranu i piće, a najmanje na kulturu

U potrošnji prosječnog hrvatskog kućanstva najveći udio otpada na hranu i bezalkoholna pića, čak 29,5 posto, po čemu smo daleko iznad prosjeka EU. Slijede troškovi stanovanja, prijevoza i potrošnje energenata na koje otpada oko 30 posto kućnog budžeta, zatim odjeća i obuća s 8,5 posto, rekreacija sa 6,7 posto, dok na kulturu trošimo tek 5,9 posto.

"Naša želja je, a to sustavno promoviramo kroz 20 godina akcije Kupujmo hrvatsko, da u ponudi na našem tržištu bude zastupljeno što više kvalitetnih, hrvatskih proizvoda. Apeliramo na javnost, trgovce i potrošače da kupovinom domaćih proizvoda potiču nastavak rasta potrošnje, samim time i druge pozitivne trendove koji pokreću oporavak gospodarstva", kazala je Culi.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Inače, istraživanja su pokazala da je gotovo 80 posto građana Hrvatske spremno izdvojiti više novca za domaći proizvod koji kvalitetom i cijenom ne zaostaje za stranim.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo