Pojeftinjenje mesa, jaja, kave... u veljači po supermarketima

Rezultati analize stanja cijena u supermarketima ove veljače jasno pokazuju da se neki pozitivni pomaci na tržištu ipak događaju.

22.2.2014.
16:45
VOYO logo

Prije svega, lijepo je kad se može zaključiti da nekih bitnih poskupljenja u odnosu na prošli mjesec nije bilo, te kako u odnosu na stanje cijena u siječnju dominiraju trendovi pojeftinjenja, piše Supermarketi.info.

Nadalje, analiza cijena u odnosu na lipanj prošle godine (prije ulaska Hrvatske u EU), pokazuje da su trendovi pojeftinjenja konačno vidljivi, te da su time što se odnose prvenstveno na artikle osnovnih namirnica, utoliko značajniji. Trendovi poskupljenja u odnosu na spomenuti period su gotovo zanemarivi ako se uzme u obzir da se odnose uglavnom na sezonsko povrće te neke ipak manje bitne namirnice, kao što su pivo i neki kozmetički artikli. Omjer trendova pojeftinjenja i poskupljenja u odnosu na lipanj prošle godine je 31:10 u korist pojeftinjenja.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Što se pak tiče godišnje analize cijena, prošlomjesečna prognoza da će u ožujku trendovi pojeftinjenja preuzeti primat pred trendovima poskupljenja, umalo se dogodila već sad, u veljači. Naime, omjer trendova poskupljenja u odnosu na pojeftinjenja je 25:24 u korist poskupljenja. Dakle, prognoza za ožujak trebala bi biti točna.

I dalje imamo razloga za optimizam i vjeru da ćemo idućih mjeseci, bez obzira na sve gospodarske probleme koje imamo, ipak ponešto bolje živjeti. Jesmo li pronašli put koji će nas dovesti na put iz recesije i siromaštva?! Trenutni trendovi nam to obećavaju.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Jeftiniji šećer, neke zubne paste, jaja i kava

Ovomjesečni trendovi poskupljenja doista bi se mogli staviti u kategoriju nevažno. Naime, poskupljenja zelenog kupusa (u prosjeku 41,90% u 4 od 7 supermarketa) i vrhnja za kuhanje 'Dukat' (u prosjeku 5,95% u 5 od 7 supermarketa) nisu takva da bi trebala bitno uznemiriti prosječnog hrvatskog građanina. U prvom slučaju se radi o preslabom trendu i artiklu sezonskog karaktera, a u drugom slučaju se radi o malo manje korištenom artiklu čije poskupljenje bi moglo biti izrazito važno još jedino profesionalnim kuharima.

Trendovi pojeftinjenja ovaj mjesec razveselit će jajoljupce, kavopije i ljude koji vole konzumirati svinjetinu. Naime, jaja su u odnosu na siječanj jeftinija u prosjeku 14,61%, legendarna 'Franck' 'ciglica' 7,18%, a svinjska lopatica bez kostiju 17,38%.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Sve trendove poskupljenja i pojeftinjenja u odnosu na siječanj ove i lipanj prošle godine (prije ulaska Hrvatske u EU) pogledajte u preglednim tablicama.

http://www.supermarketi.info/index.php?mod=barom&nid=203

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo