OGLAS

Zlato je ukras, a ne sigurna investicija

U kriznim vremenima i nepovjerenju u monetarne sustave, ljudi koji imaju višak novca pojačano se okreću starom, dobrom zlatu.

8.6.2012.
6:38
VOYO logo

Dužnička i monetarna kriza koja već neko vrijeme potresa Europsku uniju u dobroj mjeri je poljuljala i konzervativne navike njemačkih štediša. Umjesto da novac polažu na štednu knjižicu (što je i dalje najpopularniji način štednje, ali trenutno štedišama zbog niskih kamata ne donosi gotovo ništa), Nijemci su se bacili na skupocjeni nakit.

"Potrošači su izuzetno dobro raspoloženi, a tomu pridonosi i niski postotak nezaposlenih i visoke plaće", hvali se Joachim Dünkelmann iz Saveza njemačkih draguljara i zlatara.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ukras - a ne sigurna investicija

Njemački zlatari i draguljari utržili su 2011. oko 5 milijardi eura. Od toga dvije trećine otpada na nakit, a jedna trećina na skupocjene satove. I ove godine branša očekuje porast utrška.

Trenutno visoke cijene plemenitih metala i dragog kamenja građane očito ne sprječavaju u pojačanom okretanju luksuznoj robi. "Najveći porast prodaje smo zabilježili upravo u onom najluksuznijem segmentu posebno vrijednog nakita", kaže Dünkelmann ze Deutsche Welle.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zlato ne donosi dobit

No usprkos pojačanoj prodaji i stabilnoj vrijednosti ostaje otvoreno pitanje je li nakit pogodan kao dugoročna stabilna investicija. Njemačka Zaklada za analizu tržišta je tu vrlo skeptična i govori o tržištu koje je za laike često nepregledno i nesigurno.

"Tko se ne razumije u kretanje cijena i kvalitetu robe, bolje da se previše ne bavi ovim tržištem", upozoravaju iz Zaklade te zaključuju da nakit u prvom redu služi svojoj svrsi tj. kao ukras a ne kao investicija.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Najisplativije čisto zlato

Sličnog mišljenja je i Jürgen Kurz iz Njemačke udruge vlasnika vrijedonosnih papira iz Düsseldorfa. On upozorava na činjenicu da prilikom kupnje jednog vrijednog komada nakita kupac ne plaća samo materijal nego i rad koji je u taj komad nakita uložen, a isto tako i proviziju koju je sebi naplatio draguljar. Postoji i opasnost da nakit, koliko god u trenutku kupnje izgledao vanvremenski, jednog dana "iziđe iz mode". Tada vlasniku ostaje samo vrijednost materijala koja je gotovo uvijek manja od cijene nakita na dan kupnje.

Situacija je malo bolja kad je u pitanju čisto zlato. No stručnjaci ne preporučuju dugoročne investicije u male količine zlata. Kod malih količina je prodajna marža naime uvijek viša i to višestruko nego kod većih količina.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Cijena strasti
Brak na prvu
Hell's kitchen
Ljubavna zamka
Brak na prvu Australija
default_cta
Zlatni dečko
Azbuka našeg života
Tajne vinove loze
Svemirci s gornjeg kata
Dosje Jarak
default_cta
Obiteljske tajne
Plaćenici
Mali princ
VOYO logo