Hrvatski brend pokorio Srbiju, a iz Zadra 'potjeran'

Zašto je lik morža i ‘Eva’ riblje konzerve ostao toliko u pamćenju potrošača sa širih prostora, teško je jednostavno dokučiti, ali očigledno se radilo o nekoj vrsti balkanskog Popaja koji je ostao u nostalgičnom sjećanju nekadašnje djece, sada odraslih ljudi, koji su rado jeli nesumnjivo kvalitetnu riblju konzervu koja se proizvodila u zadarskoj tvornici ‘Adria’.

‘Eva’ je u Srbiji popularnija i od najpoznatijeg zadarskog brenda ‘Maraska’.

Iako je ‘Eva’ preživjela kao brend, nju je prije nekoliko godina kupila ‘Podravka’, što je u Zadru primljeno s velikim ogorčenjem. ‘Eva’ se već duže vrijeme nije proizvodila u zadarskoj ‘Adriji’ u značajnim količinama. Razlog za to su pretvorbeni i ekonomski problemi u kojima se tvornica našla. Ime ‘Eva’ se u ‘Podravci’ nalazi na više od dvadeset raznih proizvoda, ali riblje konzerve rade se u tvrtki ‘Ostrea’ u Stankovcima.

Vrijedne nekretnine

‘Eva’ je stvorena u ‘Adriji’, a ‘Podravka’ je od 2001. zajedno s ‘Adrijom’ distribuirala. Od 2005. ‘Podravka’ je postala vlasnik brenda. Suradnja se nastavila, ‘Adria’ se trebala brinuti o proizvodnji i količinama, a ‘Podravka’ o distribuciji. Tim ugovorom amortizirani su dijelom i veliki gubici koje je ‘Adria’ imala do 2005. godine, pa je to bio način da opstane s poslovanjem, a ‘Podravka’ da može legalno ulagati u proširenje asortimana. Poslije je uprava dala tvrtku u zakup dvojici poduzetnika koji su prethodno s ‘Podravkom’ dogovorili velika ulaganja.

“To se nije dogodilo i namjera je bila domoći se vrijednih nekretnina, a uspjeli su ‘preoteti’ i taj ugovor s ‘Podravkom’ koji sam 14 godina kao većinski vlasnik i direktor ‘Adrije’ održao, te tu proizvodnju organizirati u Stankovcima, osim manje količine koju smo još uspjeli zadržati zbog otpremnina radnicima jer moraju, nažalost, napustiti firmu. Nakon toga će se ‘Eva’ za ‘Podravku’ proizvoditi samo u Stankovcima, a mi nakon skoro 50 godina postojanja brenda i 14 godina suradnje s ‘Podravkom’ kao jedan od najvećih riboprerađivača ne radimo više za ‘Podravku’ već proizvodimo svoj brend pod nazivom ‘Adria'”, rekao je Slobodnoj Dalmaciji direktor Miodrag Lacić.

Teška situacija

Brend ‘Eva’ plaćen je, ili bolje rečeno, njime su zatvorene obveze ‘Adrije’ od samo 15,5 milijuna kuna, iako je ubrzo procijenjen na višestruko veći iznos. Tko zna koliko danas vrijedi.

‘Bili smo prisiljeni to učiniti zbog opstanka tvornice. Bez suradnje s ‘Podravkom’, situacija je za nas i dalje vrlo teška. Nemam ništa protiv da dio proizvodnje za njih bude na drugim pozicijama, ali nema razloga da isto tako jedan dio radimo mi jer imamo kapacitete i kvalitetu. Mi smo sada u predstečajnoj nagodbi prema kojoj je utvrđeno 55 milijuna kuna obveza. Uskoro ćemo uputiti javni poziv investitorima da se jave i ulože u tvrtku, jer iako prvostupanjskom odlukom od povezanih društava koja su bila u najmu ‘Adrije’ potražujemo više od 20 milijuna kuna zbog pričinjene štete, bez pronalaska investitora koji bi trebao uložiti 40 milijuna kuna u sanaciju obaveza i preuzeti poslovanje, ugrožen nam je opstanak. Rok za to je do svibnja iduće godine do kada bi prema odluci vjerovnika, banaka i Ministarstva financija trebalo naći nekoga tko će ući s gotovinom. Situacija je teška, ne i bezizgledna, iako su nam praktično ukrali ugovor i brend i ovdje ostavili pustoš. Zakon to možda ne tolerira, ali sve ide vrlo sporo. Pravda uvijek ispliva na površinu, ali vrlo često u obliku utopljenika’, zaključuje Lacić.
http://www.slobodnadalmacija.hr/Biznis/tabid/69/articleType/ArticleView/articleId/254975/Default.aspx

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr