Hrvati su složni samo kad je jedno u pitanju: drogerie-markt

Zanimljivo je da neovisno o gospodarskoj krizi više od polovine ispitanika (61 posto) često razmišlja o promjeni poslodavca.

30.1.2013.
10:24
VOYO logo

Tko su najpoželjniji poslodavci i koji su razlozi njihove atraktivnosti otkriva osmo po redu istraživanje portala MojPosao o poslodavcima prvog izbora. U istraživanju provedenom tijekom prosinaca 2012. sudjelovalo je više od 1.700 ispitanika. Rezultati se temelje isključivo na percepciji ispitanika: nema unaprijed ponuđenih odgovora odnosno ispitanici redom navode tri poslodavca kod kojih bi se najradije zaposlili.

Četvrtu godinu zaredom prvo mjesto zauzela je tvrtka dm drogerie-markt s 15,1 posto bodova, što je povećanje od 1,7 posto u odnosu na rezultate istraživanja iz 2012. godine. Na drugom mjestu je prvi put INA s 3,1 posto bodova, dok je veliki skok doživjela Pliva koja je prošle godine bila na desetom mjestu, a ove godine zauzima visoko treće mjesto s 2,5 posto. U prvih 10 tvrtki nalaze se i dvije koje prošle godine nisu bile čak niti u prvih 20: IKEA i Müller.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U dm žele i muškarci i žene

Najatraktivnija tvrtka za oba spola je dm drogerie-markt, iako je žene (18,8 posto) preferiraju u odnosu na muškarce (7,5 posto). Muškarcima je na drugom mjestu INA, a ženama Pliva, koja se muškarcima pak nalazi tek na sedmom mjestu.

Na listi najpoželjnijih poslodavaca muškarci su istaknuli i dva poslodavca koja nisu ušla u uži izbor kod žena: Končar (na devetom) i Google (na desetom mjestu). S druge strane žene su u svom odabiru top deset tvrtki označile Müller (peto mjesto), Zagrebačku banku (sedmo) i Lidl (deveto mjesto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Neovisno o stručnoj spremi, najpoželjniji poslodavac je dm drogerie-markt. Ispitanicima sa završenom srednjom školom drugi najpoželjniji poslodavac je INA (3,2 posto), a zatim Müller (2,9 posto).

Ispitanici s višom stručnom spremom na drugo i treće mjesto pozicionirali su tvrtke Agrokor (2,3 posto) i T-HT (2,1 posto), dok je visokoobrazovanim ispitanicama na drugom mjestu Pliva (4,2 posto) a na trećem INA (3,7 posto).

Tekst se nastavlja ispod oglasa

S obzirom na dob ispitanika, pri odabiru poslodavca prvog izbora nema razlike – svima je najprivlačnija tvrtka dm drogerie-markt.

Bitnija sigurnost od plaće

Unatoč uvriježenom mišljenju, visina plaće nije presudan faktor privlačnosti nekog poslodavca. Čak trećina ispitanika (31 posto) izdvojila je sigurnost radnog mjesta kao najvažniji čimbenik atraktivnosti, a prema tom čimbeniku ispitanicima je najatraktivniji HEP. Sigurnost radnog mjesta važnija je ženama nego muškarcima – 32 posto žena odabralo je upravo taj faktor kao presudni, dok je 30 posto muškaraca odabralo priliku za napredak u struci.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Drugi po redu čimbenik atraktivnosti poslodavca je prilika za napredak u struci (28 posto), prema kojem je najviše bodova dobila Atlantic Grupa. Slijedi socijalna odgovornost poslodavca (27 posto), a taj kriterij najviše zadovoljava Müller.

Prilika za hijerarhijsko napredovanje nalazi se po važnosti na zadnjem mjestu – 18 posto ispitanika odabralo je ovu opciju. Najveći broj bodova prema tom kriteriju imaju Zagrebačka banka i INA.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Bez obzira na radni status, najviše ispitanika (35 posto) želi raditi u privatnoj tvrtki u stranom vlasništvu, dok bi ih 16 posto voljelo raditi u državnoj tvrtki ili instituciji. U stranoj tvrtki želi raditi 14 posto ispitanika, dok je na zadnjem mjestu privlačnosti privatna tvrtka u domaćem vlasništvu - svega 13 posto ispitanika voljelo bi raditi za 'domaćeg' šefa.

Tek 12 posto ispitanika zaposleno je kod svog poslodavca prvog izbora što je smanjenje od 10 posto u odnosu na rezultate prošlogodišnjeg istraživanja. Nije poznato je li riječ o novozaposlenim ispitanicima, promjeni percepcije ili boljim radnim uvjetima.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo