Cijene kaska: Na 100 kuna CO ima 112 kuna troška

Hrvatski osiguravatelji su u 2010. godini zabilježili smanjenje premije za 1,8 posto, što nije neobično u kriznoj godini.

17.1.2011.
12:14
VOYO logo

Naime, iako je zdravstveno osiguranje temeljna potreba građana, oni su očito prisiljeni štedjeti i kad je zdravlje u pitanju.

Kod zdravstvenih osiguranja osnovni je problem pad kupovne moći građana, a na ukupan pad je dodatno utjecalo ukidanje poreznih olakšica na ovu vrstu osiguranja, objašnjava Hrvoje Pauković, direktor Hrvatskog ureda za osiguranje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Iako zdravlje nikada ne bi smjelo biti smatrano luksuzom, mnogi su se odrekli dodatnog izdvajanja financijskih sredstava za policu zdravstvenog osiguranja. Jedino u trenucima kada obolimo, izdvajamo dodatna sredstva iz raznih izvora i u različite svrhe. Od prošle godine HZZO je uveo obvezne doplate u javnozdravstvenom sustavu. Mnogi su osiguranici bili primorani na ugovaranje dopunskog osiguranja, pa im je to postalo prevelik financijski izdatak", ističu u Basler osiguranju.

Kasko osiguranje palo za čak 11,5 posto

Među ostalim neživotnim osiguranjima s padom od 11,5 posto strši i kasko osiguranje.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Osiguranje se svrstava u red troškova, zanemarujući njegovu pravu funkciju, zaštitu imovine, što je slučaj u kasko osiguranju vozila. Ipak, osnovni razlog pada je značajni pad prodaje novih vozila u posljednje dvije godine te jaka tržišna utakmica koja često dovodi do neprimjerenih snižavanja cijene kaska", kaže Pauković, koji ističe da se ne može očekivati smanjenje cijena.

U Croatia osiguranju napominju da je kasko danas toliko jeftin da ne pokriva ni troškove osiguranja. "Pojednostavljeno rečeno, na svakih 100 kuna premije osiguranje troši 112 kuna. Razlog je visoka konkurencija i potpuna liberalizacija osiguranja", kažu u CO-u.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strelovito poraslo osiguranje kredita

Lani je pak, zbog straha od gubitka posla i smanjena plaće, osiguranje kredita raslo golemih 43,5 posto. Cardif osiguranje, koje se bavi isključivo tim segmentom tržišta, povećalo je u 2010. premiju čak 85 posto. No, daleko je veći nego prethodne dvije godine i broj zahtjeva za naknadom štete, posebno po osnovi otkaza. I Croatia osiguranje zaračunalo je lani, u prvoj godini ovog proizvoda, tri milijuna kuna premije u osiguranju kredita. Procjenjuju nastavak rasta ove vrste osiguranja jer su građani sve svjesniji mogućih problema u otplati kredita.

Vezani članci:

arti-201101110043006 arti-201101070173006 arti-201011040489006 arti-201005060465006 arti-201010250574006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo