RAZOČARAVAJUĆI REZULTATI / NASA nije pronašla znakove života na Marsu!

Rover Curiosity je na Mars sletio u kolovozu 2012. kako bi utvrdio ima li taj planet, najsličniji Zemlji u Sunčevu sustavu, ili je ikad imao kemijske sastojke i uvjete u kojima je moguć život mikroba.

20.9.2013.

NASA-in rover Curiosity nije na Marsu uspio pronaći znakove života jer u atmosferi toga planeta nije pronašao znakove metana, plina koji je na Zemlji znak postojanja života, objavili su znanstvenici svemirske agencije.

Rover je na Mars sletio u kolovozu 2012. kako bi utvrdio ima li taj planet, najsličniji Zemlji u Sunčevu sustavu, ili je ikad imao kemijske sastojke i uvjete u kojima je život mikroba moguć.

Tijekom proteklog desetljeća znanstvenici su uz pomoć simulatora koji 'kruže' oko Marsa i zemaljskih teleskopa zaključivali o postojanju oblaka metana u atmosferi Marsa. Njegova prisutnost na Marsu pokazivala bi da je bilo biološke aktivnosti ili nedavnih geoloških događaja na Marsu u kojima je otpuštan taj plin.

Na temelju tih opažanja znanstvenici su očekivali da će pronaći oko šest puta više metana u atmosferi u odnosu na zanemarive količine koje je pronašao rover.

Za plin, koji u Zemljinoj atmosferi traje oko 300 godina, moglo bi se očekivati da u rjeđoj atmosferi Marsa traje oko 200 godina. No nalazi Curiosityja nakon osam mjeseci prikupljanja uzoraka pokazuju da je metan možda gotovo nestao u tih nekoliko godina.

"Postoji raskorak", kaže voditelj istraživanja ChristopherWebster iz NASA-inog laboratorija u Pasadeni u Kaliforniji. "Odjednom je objašnjenje ranijih opažanja dvojbeno."

Webster kaže kako je moguće, ali malo vjerojatno, da je manjak metana karakteristika mjesta na kojem je sletio Curiosity - velikog kratera u blizini ekvatora planeta.

Jednom kad se metan oslobodi s površine znanstvenici vjeruju da se relativno brzo podiže kroz rijetku atmosferu Marsa.

"To je, naravno, razočaravajuće", kaže Webster. "Radije bismo da smo tamo pronašli obilje metana".

Potraga još nije gotova. Curiosity će i dalje uzimatu uzorke zraka i testirati ga na metan. Znanstvenici također planiraju još jedan ciklus proučavanja uz pomoć zemaljskih teleskopa.

Rezultati istraživanja objavljeni su u časopisu Science.