MARŽOM CIJEDE HRVATE / Milanović poručio MOL-u da se neće dati vući za nos! Ali već nas vuku!

Nakon jučerašnje maratonske sjednice Uprave INA-e bez konkretnih zaključaka o sudbini sisačke rafinerije, premijer Zoran Milanović mađarskom MOL-u poručuje da se Hravstka neće dati vući za nos.

8.10.2014.
18:45
VOYO logo

U zgradi INA-e prije 23 godine Hrvatska je izborila nacionalnu, a danas pokušava ekonomsku neovisnost. Nakon najava o izglednom gašenju sisačke rafinerije, premijer nikad nije zvučao oštriji.

"Pokušavamo dobiti čvrsta jamstva da Hrvatska zadrži i razvije rafinerijski kapacitet najnovije generacije. To je politički cilj, i to podvlačim. Kako se u to uklapa Rijeka, kako se uklapa Sisak, ja ne mogu bit lokalpatriot, bio iz Zagreba, Siska ili Rijeke. Ali takve odluke se ne mogu donosit bez Hrvatske vlade. I to je ona razina političkog pritiska koju ću primjenjivat", poručio je Zoran Milanović.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Predsjednik Vlade opet podsjeća na kriminalni dogovor Ive Sanadera i šefa mađarskog MOL-a ja te prodaju INA-e ispod stola za 10 milijuna eura.

"Tu se nećemo dati vući za nos. Radi svega onoga što je bilo, jer ne mogu preć preko toga da je ipak sud u Hrvatskoj utvrdio da je transakcija oko INA-e bila posljedica teškog kaznenog djela. Jedan čovjek je zbog toga u zatvoru, a drugi se skriva. Ako je zaista bilo prljavog novca, to nije privatni novac, to je novac kompanije i za to zna puno ljudi. I zato su to čuvari tajne", naglasio je.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Ono za što i dalje ne zna puno ljudi je da hrvatski građani plaćaju skuplje gorivo nego Mađari ili Austrijanci. Litra najprodavanijeg eurosupera u recesijskoj Hrvatskoj košta euro i 40 centi. U bogatijoj Austriji euro i 37, odnosno 34 centa u Mađarskoj. INA, ali ni ostali distributeri, ne otkrivaju zašto plaćamo skuplje gorivo.

Otkad je  država prepustila distributerima da sami propisuju cijene goriva, benzin je danas skuplji za 30 lipa po litri. RTL-ov izvor upućen u naftni biznis tvrdi da je to ponajviše posljedica toga što je Vlada distributerima ukinula i ograničenje iznosa prodajne marže. INA ju je odmah podignula sa 60 na 80 lipa po litri, a manji igrači samo su se prilagodili.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Doduše, neki stručnjaci ovako tumače zašto je hrvatsko gorivo skuplje od mađarskog ili austrijskog.

"Hrvatska ima dosta visoke fiskalne namete na gorivo i pošto je osnovna cijena na gorivo bila izjednačena, onda razliku u cijeni može činiti samo razlika u poreznom opterećenju", smatra naftni stručnjak Davor Štern.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Iz Ministarstva gospodarstva poručuju: Podivljaju li cijene, spremni smo intervenirati.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo