Prvog lipnja počinje Bijenale u Veneciji, a Jutarnji list saznao je i koncept kojim će se Hrvatska predstaviti. Četiri kustosice iz WHW-a stoje iza netipičnog izbora hrvatskog predstavnika, odabira umjetnika koji više nije živ. Predstavit ćemo se, naime, djelom velikog našeg umjetnika - Tomislava Gotovca.
Izložba će se zvati “Potrebno je živjeti samouvjereno... gledajući”, a temelj je jedna od Gotovčevih rečenica koje opisuju njegov rad: “Stalno me kopka što je to u odnosu između mojih očiju i onoga što gledam”.
S Gotovčevim djelom u dijalog stupa skupina BADco. U startu su radikalno drukčiji: Gotovac je snažan individualac, oni su kolektiv koji u prijevodu znači bezimeno autorsko društvo. No, veže ih istraživanje sličnih umjetničkih procedura, kao što su umjetničke geste, a prije svega politika slike. Teza je projekta “Odgovornost za viđeno: Priče iz negativnog prostora” da umjetnost, odnosno slika, mora biti svjesna svoje odgovornosti.
Gotovac će na Bijenalu biti predstavljen paradigmatskim filmovima i performansima.
''Izborom umjetnikovih radova ne želimo kanonizirati ili “otkrivati” svijetu ovog umjetnika, već pokazati koliko je njegov rad danas relevantan, kontekstualizirati ga izvan uobičajenog klišeja o istočnoeuropskom, disidentskom umjetniku'', navode autorice iz WHW-a.
Obiteljski film 1 i Obiteljski film 2
Iznenađenje su Gotovčevi “Obiteljski film 1” i “Obiteljski film 2”, do sada rijetko pokazivani. Gotovac ih je zvao “home made porn movies”, jedan je snimljen 1971., drugi dvije godine kasnije.
Prvi film pokazuje umjetnika i njegovu ljubavnicu na početku veze. Dok vode ljubav, okreću kameru jedno prema drugom i snimaju se. Ono što je Gotovca zanimalo pokazati, u smislu neposrednog bilježenja emocija, to je i uspio: osjećaj otvorenosti ljubavnika.
Drugi se film zove “Kraj veze”. Ponovo vidimo dva protagonista, opet su goli, jedno drugo tuširaju, a zatim sele na krevet u malu sobu. I dok je nježnost još uvijek tu, osjećaj sreće i veselja je nestao. Nazire se kraj veze...
Izložba će biti realizirana u suradnji s Hrvatskim filmskim savezom i Zagrebačkim kazalištem mladih, na postavu će surađivati arhitektica Ana Martina Bakić, a oblikovanje vizualnih materijala radit će član kolektiva WHW Dejan Kršić.
Prethodni članci:
arti-201006250380006 arti-201006280552006