Kako Facebook želi iskoristiti Places i Deals za oglašavanje

Jednog dana u skoroj budućnosti, kako tvrdi Facebook, Gap će besplatno dati traperice za prvih 10.000 prijava putem svog servisa Places.

4.11.2010.
13:07
VOYO logo

Premda su na predstavljanju novosti iz Facebooka mnogi očekivali da će ova društvena mreža predstaviti i svoj mobitel, to se nije dogodilo. Predstavljena je nova platforma pod nazivom "Deals" za biznis promociju, a o kojoj se već neko vrijeme govori da je u razvoju. U nekoliko narednih tjedana, ova self-service platforma postat će dostupna tisućama poduzeća koje imaju otvorene svoje stranice (Pages) na Facebooku. Facebook kaže da će tako North Face dati jedan dolar u dobrotvorne svrhe za svaku prijavu u neki njihov dućan ili nacionalni park. Partneri Facebooka u pokretanju ove platforme su još Palms Casino Resort, Alamo Drafthouse i košarkaški tim NBA-a Golden State Warriors.

Nakon što je otkrio ovih pet partnera za premijerno pokretanje svoje usluge, Facebook je pokazao slajd s prikazom 22 robne marke - iz različitih niša - za koje je rečeno da će uskoro početi koristiti "Deals" . To su McDonald's, Starbucks, H & M, Macy's, Nacionalni Park Foundation, NFL-San Francisco 49ers i sveučilišta poput Texas Tech i Nebraska.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Platforma "Deals" izgrađena je vodeći računa o malim poduzetnicima i sigurno bi trebala stvoriti veću konkurenciju za njihov bolji udio na digitalnom ržištu.

Mobili korisnici će uskoro moći pronaći trgovce koji se nađu u njihovoj blizini i to putem aplikacije Places. Trgovci pak s druge strane mogu pokrenuti "pojedinačne" dealove, primjerice za dobivanje besplatnog predjela ako se gosti putem Facebooka prijave (check-in) u restoranu. Ili pak mogu pokrenuti Friends" (Prijatelji), a tako kreirane grupe mogu biti nagrađene za kolektivni check-in, odnosno kolektivnu kupnju na pojedinoj lokaciji. Treća varijacija za ovu platformu nazvana je "Charity", a o čemu je riječ pokazuje primjer dobrotvorne akcije North Facea. Da bi se spriječile prevare s lokacijama, Facebookov glavni izvršni direktor Mark Zuckerberg rekao je da platforma omogućava da korisnici pokažu trgovcima njihove telefonske ekrane nakon što zatraže "deal".

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kako je Zuckerberg istaknuo, Facebook neće uzimati svoj financijski udio od "dealova".

Besplatna marketinška platforma na Facebooku koja radi po pricipu samoposluživanja, čini se da bi mogla postati problematična za druge igrače na tržištu koji svoj business model grade oko lokacije, a takve su Foursquare i Gowalla. Njihov plan je bio da započnu naplaćivati lokalnim tvrtkama svoje usluge. Lokalni oglašivači možda imaju malo razloga da plate tim igračima jer sada preko Facebook Places i Deals mogu doći do mnogo veće publike i bez troškova.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Očito je da Facebook želi pokriti sve mogućnosti koje proizlaze iz tržišta lokacija. Na jednosatnoj konferenciji za novinare također je najavljeno da će Facebook Places i Groups biti dostupni za Android aplikacije. Naime, dosada je Places bila dostupna samo za korisnike iPhonea.

"Samo prije dva mjeseca pokrenuli smo Facebook Places. Za ono što radimo... mi smo stvarno mali tim" - reko je Zuckerberg.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Vidjet ćemo kako će se dalje razvijati ove Facebookove usluge kojima je zajednički nazivnik lokacija i kako će se to odraziti na ostatak interneta. No, jedno je sigurno, s više od 500 milijuna korisnika širom svijeta Facebook će svakako pokušati iskoristiti i svoju - veličinu.

TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo