‘Spolnost se prikazuje kao tjelesni užitak i zadovoljstvo, uključite se’

Hrvatska biskupska konferencija održala je izvanredno plenarno zasjedanje na kojem su biskupi između ostalog raspravljali i usvojili Smjernice za postupanje u slučajevima spolnog zlostavljanja maloljetnika, a Vijeće HBK-a za život i obitelj pripremilo je i osvrt na teze za nacrt prijedloga iskaza za Obiteljski zakon koji će se uputiti kao doprinos javnoj raspravi te su uputili poruku povodom odluke Ustavnoga suda o Kurikulumu zdravstvenoga odgoja.

Poruka je, kako su priopćili iz HBK, u prvome redu upućena roditeljima i poziva ih da se uključe u javnu raspravu o predloženim sadržajima Kurikuluma zdravstvenog, a posebice spolnog odgoja.

Biskupi se nadaju da će i predstavnici vijeća roditelja u školama iskoristiti svoje pravo te sukladno vjerskom opredjeljenju kritički vrednovati one dijelove sadržaja koji ugrožavaju integritet djeteta i njegov kršćanski identitet.

Iz HBK podsjećaju da je Ustavni sud donio odluku kojom se ukida Odluka o uvođenju, praćenju i vrednovanju provedbe Kurikuluma zdravstvenog odgoja u osnovnim i srednjim školama te njezin sastavni dio: Kurikulum zdravstvenog odgoja.

Traže da se uvaže različita uvjerenja roditelja

Predmet Ustavnog suda nije bio sadržaj, a ni navodno vrijednosno opredjeljenje, ali naglašava obvezu države da pri oblikovanju nastavnih programa uvažavaju različita uvjerenja roditelja te njihovo ustavno pravo i slobodu da samostalno odlučuju o odgoju vlastite djece.

“Hrvatskoj biskupskoj konferenciji naročito je važno upozoriti roditelje na činjenicu da je Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, zajedno s Agencijom za odgoj i obrazovanje, otvoreno ustvrdilo kako u svome pristupu o spolnome odgoju slijedi priručnik Standardi spolnog odgoja u Europi.

Spolnost se prikazuje kao tjelesni užitak i zadovoljstvo, bez morala

Nažalost, moramo konstatirati da su prijedlozi za pristup odgoju i razvoju spolnosti djeteta, kako su ponuđeni u tom priručniku, ideološki obojeni te da spolnost žele prikazati kao tjelesni užitak i zadovoljstvo čovjeka, bez ikakvoga odnosa prema općim etičkim ili moralnim načelima.

Necjelovitost znanstvenih sadržaja koji ljudsku spolnost već u najranijemu djetinjstvu prikazuju prenaglašeno u dimenziji erotskoga pristupa tijelu s temeljnim ciljem traženja i postizanja vlastitoga spolnog užitka, diskriminiraju čovjeka, njegov rast i razvoj kao i njegovu slobodu izbora shvaćanja i življenja spolnosti.

Napominjemo da Svjetska zdravstvena organizacija u navedenom priručniku tek predlaže određena polazišta i standarde za dijalog o spolnom odgoju s interesnim skupinama i osobama koje donose političke odluke. Ta polazišta i standardi nisu nikakva obveza za kurikulum spolnog odgoja ni u jednoj zemlji”, ističu iz HBK.

Roditelji, uključite se u javnu raspravu, poručuju iz HBK

Zbog toga upućuju poziv roditeljima da prate daljnji razvoj događaja i da se – kad bude ponuđeno – uključe u javnu raspravu o nacrtu odluka i o predloženim sadržajima Kurikuluma zdravstvenog, odnosno spolnog odgoja.

“Iskoristite svoje pravo i zauzmite se za cjelovitu sliku čovjeka, utemeljenu na vrijednostima koje ga štite i pružaju mu daleko više od bilo kojega trenutnog užitka. Četvrti modul Kurikuluma zdravstvenoga odgoja, utemeljen na ‘Standardima spolnog odgoja u Europi’ ne uvodi dijete u slobodu rasta i razvoja, u otkrivanje ljepote tijela sukladno njegovoj dobi i kršćanskim vrijednostima.

Pristup spolnosti kakav se promovira u spornome modulu, prikriven ideologijom individualnosti, očit je korak prema osporavanju i dokidanju svega svetoga: najprije bračnoga zajedništva muškarca i žene kao vitalne stanice i prirodne kolijevke svakoga naroda.

Osobito pozivamo članove i predstavnike vijeća roditelja u školama da iskoriste svoje pravo te sukladno vjerskom i kršćanskom opredjeljenju kritički vrednuju one dijelove sadržaja koji ugrožavaju integritet djeteta i njegov kršćanski identitet”, poručili su biskupi, koji pozivaju na suradnju i sve akademske građane i ustanove, osobito one koji mogu pripomoći stručnijem i kvalitetnijem razmišljanju o toj temi.

“Uistinu je činjenica da su, kako četvrti modul tako i Standardi spolnog odgoja u Europi, istrgnuti iz širega znanstvenog konteksta razvoja čovjeka te su pritom usredotočeni samo na obranu i služenje onim ideološkim i vrijednosnim smjernicama koje su ne samo protivne kršćanskoj viziji čovjeka nego i tako snažno naglašavanom ‘holističkom’ pristupu spolnosti.

Očekujemo da će i Ministarstvo znanosti, obrazovanja i sporta, zajedno s Agencijom za odgoj i obrazovanje – ako već žele slijediti takav europski priručnik – slijediti i upute koje on daje kad govori o potrebnoj suradnji s roditeljima i zajednicama, uključujući i promišljanja Crkve i njezina rada s mladima”, zaključuju u priopćenju.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr