SMIJENJEN ŠEF PILOTA?

SKANDAL U CROATIA AIRLINESU: Ostavio učenika da upravlja avionom i otišao stjuardesama

Šef pilota Croatie Airlines smijenjen jer je ostavio učenika da sam upravlja putničkim zrakoplovom te otišao stjuardesama.

Direktor letačkih operacija, odnosno glavni šef pilota u Croatia Airlinesu, doznaje Index, smijenjen je jer je tijekom obuke pilota učenika na Airbusu 320, u ulozi instruktora, napustio pilotsku kabinu i otišao čavrljati sa stjuardesama. Mladi muškarac koji je platio obuku ostao je sam upravljati zrakoplovom, no to ga nije spriječilo da istovremeno snimi video svojeg pothvata i objavi ga na Facebooku.

PILOT MORAO ISKLJUČITI JEDAN MOTOR: Zrakoplov Croatia Airlinesa sa 143 putnika vraćen u Zagreb zbog problema s dovodom goriva

Ni inače instruktor ne bi smio ostavljati učenika samog u kokpitu, a sigurnosna pravila su dodatno postrožena nakon nesreće zrakoplova Germanwingsa, kad je kopilot koji je sam kontrolirao upravo ovakav tip aviona – Airbus A320 – odbio ponovo u kabinu pustiti kapetana koji je nakratko izašao van. Kopilot je ostao sam i umjesto da kapetanu otvori vrata, po svoj prilici, namjerno je srušio avion.

Sve snimio i stavio na Facebook

Snimka je, piše Index, brzo maknuta s profila pilota učenika, no očito je bila vidljiva dovoljno dugo da informacija o njoj dođe do nadređenih u CA.

Iz domaće aviokompanije priznali su da je došlo do incidenta: “O događaju koji spominjete u upitu pokrenut je postupak interne istrage, što je propisano kompanijskim operativnim priručnikom, koji je usklađen sa zahtjevima zrakoplovne regulative“, stoji u odgovoru glanogovrnika CA. Dodaje i kako Josip Grgec nije smijenjen s pozicije šefa pilota, “obzirom da navedenu dužnost niti ne obnaša”, ne precizirajući kakav se postupak vodi.

Pilot učenik koristio je Croatijinu mogućnost školovanja uz plaćanje. Po tom sustavu piloti nakon zadovoljenog formalnog obrazovanja i odrađenih ‘ground schoola’, simulatora itd – uče se upravljati određenim tipom zrakoplova. Troškove snosi tvrtka, ali se pilot obvezuje neko vrijeme raditi za nju. Kad je Airbus 320 u pitanju, školovanje stoji 40 tisuća eura koje naplaćuje zrakoplovna kompanija, uglavnom, kreditirajući vlastiti kadar, a zapravo bez ikakvog dodatnog troška – linijsko letenje se ionako provodi po rasporedu kakav već je, putnici su ionako u avionu…

Taj sistem školovanja pilota uz financiranje u CA je prije dvije godine navodno uveo upravo Grgec koji je na popisu certificiranih ispitivača pilota na stranici Hrvatske agencije za civilno zrakoplovstvo.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr