Pročelnik Gradskog ureda za prostorno uređenje, izgradnju grada, graditeljstvo, komunalne poslove i promet Dinko Bilić rekao je da projekt predviđa četiri etape, a prva je od Ulice grada Vukovara do Kanalskog puta, odnosno do Savišća.
Za prvu etapu predviđen je rok od 45 dana za izraditi projekte, a zatim će se krenuti u raspisivanje natječaja pa se prvi radovi mogu očekivati na jesen. Trasa mora biti slobodna i svi objekti koji se nalaze na trasi će se rušiti. Imovinsko-pravni odnosi su ili u rješavanju ili su riješeni pa je tako i sa zgradom bivšeg kupališta na Kvaternikovom trgu koja ima dozvolu za uklanjanje.
Davor Paradžik, izvršni direktor tvrtke "Elektroprojekt" koja je s splitskom tvrtkom "Geoprojekt" dobila taj posao, objasnio je da se radi o projektu tramvajske pruge od Kvaternikova trga do Velike Kosnice, dužina trase je osam i pol kilometara, prijevozni kapacitet putnika je 1700 osoba u jednom satu i jednom smjeru, a procijenjeno vrijeme vožnje je 33 minute. Na trasi će, dodaje, biti oko 13 stajališta.
To je u odnosu na autobusni prijevoz duplo veći kapacitet i duplo kraće vrijeme trajanja puta, istaknuo je Paradžik. Najavio je da će u drugoj fazi od Velike Kosnice ići spoj do Zračne luke "Franjo Tuđman".
Gradonačelnik Milan Bandić poručio je da će biti sretan kad se za dvije godine "budemo peljali s Kvatrića, Avenije Vukovar, Kanalskog puta - dokle su tramvaji došli, za Zračnu luku i natrag. I biciklističkom stazom 23 kilometara".
To će biti jedan od najljepših poteza grada - i prometni i infrastrukturni, istaknuo je te dodao da će trasa od Kvaternikovog trga do Zračne luke biti dugačka 11 i pol kilometara.
Radnička cesta punog profila sa nadvožnjakom i podvožnjakom na Žitnjaku - Petruševec, koja će biti gotova do konca godine, bit će najljepša prometnica, a zagrebački tramvaj koji će voziti s Kvatrića do Zračne luke značit će nešto novo u prometu grada i dodatno pozicionirati Zagreb na karti europskih metropola, baš kao i kongresni centar koji se projektira, rekao je.
Svaki glavni grad koji nema zračnu luku, kvalitetnu, koji nema kontakt zračne luke sa centrom ili U-Bahn ili S-Bahn, tračnički promet, nije istinska europska metropola, smatra Bandić.
Podsjetio je da bi o toj pruzi mogli "samo sanjati" da prije 14 godina nisu ostavili trasu kad se radila Radnička cesta i Domovinski most. "Kad sam prije 14 godina predložio da se napravi pročišćivač otpadnih voda, uz koncesijski ugovor, onda smo 'u paketu' napravili Domovinski most. Tadašnji moji koalicijski partneri, a prije svega HSLS, imate zapisnike u Skupštini, su bili protiv. To sam uspio 'izlobirati' i napraviti", rekao je.