The Economist o lijepoj našoj / 'Hrvatska napokon ulazi u EU, ali nikome nije do slavlja'

Image
Foto: RTL Arhiva

"Problem je što većina Hrvata nije raspoložena za slavlje", piše list, dodajući kako "to nimalo ne čudi".

24.5.2013.
16:02
RTL Arhiva
VOYO logo

Britanski tjednik The Economist posvetio je tekst Hrvatskoj i njezinom gospodarstvu i ekonomiji koja od 2009. godine pada ili stagnira.

U tekstu pod naslovom "Nova članica Europske unije sa starim gospodarskim boljkama", britanski tjednik piše da će hrvatski predsjednik IvoJosipović 2. srpnja ugostiti predsjednike pet zemalja Balkana koje nisu članice EU-a kako bi ih ohrabrio u njihovim nastojanjima na putu prema europskim integracijama.

"Problem je što većina Hrvata nije raspoložena za slavlje", piše list, dodajući kako "to nimalo ne čudi".

U tjedniku se dodaje kako se ove godine također očekuje pad BDP-a, za barem 0,3 posto. Stopa nezaposlenost 2008. bila je 13,4 posto; ove godine prijeći će 20 posto.

Image
Foto: RTL



Naglašava se kako je posebno velik problem nezaposlenost mladih, korupcija i dalje ne jenjava, a stranih investicija gotovo da i nema: 2008. iznosile su 4,2 milijarde eura, a prošle godine uloženo je tek 624 milijuna eura.

Sudbina Hrvatske, tvrdi The Economist, uvelike ovisi o gospodarskoj stabilnosti eurozone. "Zdravlje" eurozone bitno je kako za hrvatske izvoznike, tako i za turizam, koji je najvažnija gospodarska grana. Hrvatsko gospodarstvo se uvelike oslanja i na ostale zemlje Balkana, koje također potresa žestoka kriza.

"Hrvatima se već godinama govori da će im život biti bolji u EU. Sada, kako kaže predsjednik Josipović, Hrvati su realisti koji shvaćaju da sam ulazak u EU neće donijeti čarobnu formulu za ponovno ozdravljenje gospodarstva. Ipak, 11 milijardi eura sredstava iz strukturnih fondova namijenjeno je Hrvatskoj u idućem desetljeću. Hrvatska je bolje pripremljena za članstvo od Bugarske i Rumunjske, kako je ocijenio jedan diplomatski izvor; no nakon što pristupi EU važno je da ne posustane s reformama, jer je i dalje suočena s golemim izazovima", zaključili su autori teksta.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo