HAC-OVI OPHODARI POKAZALI JEZIVE SNIMKE: 'Da nema nadzornih kamera, nitko ne bi vjerovao čemu sve svjedočimo'

Image
Foto: RTL/screenshot

Ove godine na svim autocestama kojima upravlja HAC poginulo je 16 osoba

16.8.2019.
8:55
RTL/screenshot
VOYO logo

Ophodari HAC-a svakodnevno svjedoče raznim opasnim situacijama od vožnje u suprotnom smjeru do sklanjanje od nevremena stajanjem u tunelu, dok je je glavni zadatak osigurati da svaki dio na više od 1000 kilometara autoceste - bude siguran.

Ekipa RTL-ove Potrage, provela je dan s njima te su im detaljno ispričali čemu su sve svjedočili na autocestama.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zadatak ophodara HAC-a je što prije osigurati mjesto nesreće, provjeriti je li tko ozlijeđen i što se uopće dogodilo. Kažu, da nema HAC-ovih kamera, nitko im ne bi vjerovao čemu sve svjedoče, između ostalog, imali su prilike vidjeti i vozače koji su odlučili voziti u kontra smjeru.

Časna za volanom

"Vozimo se lagano zastavnim trakom kad nam ususret dolazi vozilo. I dolazi u kontrasmjeru.. Govorim kolegi: 'Stani, stani... Auto u kontrasmjeru, a on pita gdje?' A ova ženska, mislim da je bila časna sestra, ona pokraj nas prođe i na pretjecajni trak. Ona ide u smjeru Splita, a smjer je Zagreb!! I onda je skužila, bilo je njih troje, četvero u autu. Skužila da je kontra smjer i stala je tamo u zaustavni trak", ispričao je ophodar Vladimir Rajković.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Lani je zbog vožnje u suprotnom smjeru kažnjeno više od 50 vozača, a bolja situacija nije ni ove godine. Odnedavno su za takve najteže prekršaje kazne povećane na 20.000 kuna. "Neke od jako opasnih radnji koje vozači rade na autocestama su polukružno okretanje na autocesti, vožnja unatrag po zaustavnom traku... U slučaju tuče vozači se znaju zaustavljati i na zaustavnom traku, i na voznom, i pretjecajnom traku, ispod raznoraznih objekata tipa nadvožnjaka...", ispričao je glavni inženjer Samostalnog odjela za promet HAC-a Davor Bićanić.

Slabe točke

Najosjetljiviji dio autoceste su tuneli. A onaj najduži, Malu Kapelu, kontrolira se iz posebnog centra. U samo sat vremena kroz Malu Kapelu prođe 2000 vozila, a da bi se izbjegle kolone, moraju brzo reagirati. Sa 174 kamere pokrivaju svaki centimetar tunela. Snima se i sve što se događa na ostatku autoceste, a u zadnje vrijeme sve više se pojavljuju pješaci na autocesti. Da se ne pretvori u tragičnu nesreću, i takve situacije na vrijeme moraju riješiti ophodari.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kažu kako je umor jedan od najčešćih uzroka prometnih nesreća, a svaki vozač kamiona treba, prema zakonu, uzeti minimalno 15 minuta pauze nakon četiri i pol sata vožnje.

Ove godine na svim autocestama kojima upravlja HAC poginulo je 16 osoba.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Ljudi se vrlo često precijene u prometu i onda se to tako dogodi. Na svu sreću, ove godine na ovom području još nije bilo smrtno stradalih", rekla je za RTL liječnica Karla Mirčevski.

Zamjenik zapovjednika vatrogasne postrojbe HAC-a Ante Brajković, kazao je kako ljudi ne znaju kako se ponašati kad naiđu u tunelu na prometnu nesreću ili požar.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Na njima je samo da ugase vozilo, ostave ključeve u vozilu i samo se evakuiraju do najbližeg prolaza, odnosno izlaza u tunelu", objasnio je.

Nerijetko vozači svojim ponašanjem i neznanjem dovode u opasnost sve ostale.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Imali smo situacije da smo mi bili na intervenciji na autocesti, čak i na zaustavnom traku, da su ljudi naišli, da se nisu prilagodili i da su udarili u nas koji smo bili tamo", kazao je Brajković.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo