STANJE ISTO KAO I 2003. godine / Domaći turizam napravio deset koraka unatrag

Domaći turizam učinio je deset koraka unatrag. Prema broju hrvatskih građana koji su ove sezone uplatili odmor na Jadranu - stanje je isto kao daleke 2003. godine. Razloge ne treba posebno tražiti - štedi se. No, to ne znači da se ne putuje. Neki u špici sezone traže povoljnije aranžmane u inozemstvu, a drugi - umjesto u hotele - odlaze kod prijatelja i rodbine.

22.8.2012.
21:13
VOYO logo

U rekordnoj sezoni na Jadranu je najteže pronaći - Hrvate. Statistički – ove se godine tek nakon osmero stranaca pojavljuje i jedan - domaći turist.

Najviše Hrvata odmor si je priuštilo daleke 2007. – njih milijun i 860 tisuća. No, dvije godine poslije već ih je 250 tisuća manje. Malen rast lani zaustavio se već ovog ljeta: u prvih 7 mjeseci ih je 4 posto manje, što znači da se Hrvati, barem što se putovanja na Jadran tiče – vraćaju 10 godina u prošlost. Razlog su, naravno, financije.

No, kriza i lošija statistika ne znači da Hrvati nužno ostaju kod kuće.  

"Hrvati većinom putuju k rodbini i prijateljima ili u vlastite vikendice, kuće i stanove za odmor, a manjim dijelom odlaze u komercijalne obilke smještaja i tu je u odnosu na 2009. došlo do promjene pada broj putovanja u komercijalna smještaj, a raste ovaj drugi dio putovanja u nekomercijalni smještaj", tvrdi ZrinkaMarušić, Institut za turizam.

Zanimljiv je i ovaj podatak: Hrvati su lani kupili upola manje aranžmana za domaća putovanja, ali i 50 tisuća više za putovanja u inozemstvo.

"Tu je na prvom mjestu Tunis koji je destinacija broj 1. jer se stvarno nađe puno povoljnih aranžmana koji uključuju let čarterom, transfere i smještaj u hotele na bazi "all inkluziva", kazala je AleksandraPukšar iz turističke agencija Kompas.

No, sa špicom sezone s Jadrana odlaze i visoke cijene. Tad će si domaći odmor moći priuštiti i više domaćih turista.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Hell's kitchen
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo