[FOTO] ZAŠTO JE SUDAR KIJE I TRAMVAJA U ZAGREBU ZAVRŠIO TRAGIČNO? Stručnjak tvrdi: / 'Kriva je država'

Image
Foto: Josip Regovic / PIXSELL

Prometni stručnjak Željko Marušić tvrdi da bi vozač Kije Pride preživio sudar s tramvajem da je vozio neki novi automobil niže klase s pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost

9.4.2019.
17:34
Josip Regovic / PIXSELL
VOYO logo

Nakon što se jutros u 6:05 sati u Zagrebu, na raskrižju Maksimirske i Svetošimunske, dogodila prometna nesreća u kojoj je poginuo vozač automobila Kia Pride kojim se sudario s tramvajem, prometni stručnjak Željko Marušić je za Autoportal objasnio zašto je relativno "benigni" sudar završio tragično. Prema njegovu mišljenju, vozač bi vjerojatno preživio sudar da je vozio neki novi automobil niže klase s pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost.

Naime, Marušić podsjeća da je Kia Pride, kao sredinom 1990-ih vrlo popularan automobil niže klase, jedan od najpoznatijih "lijesova na kotačima", kakve država davanjima favorizira, automobil koji je tehnički ispravan, ali vrlo nesiguran. Da je vozač vozio bilo koji drugi novi automobil niže klase, s pet Euro NCAP zvjezdica za sigurnost, prošao bi najvjerojatnije s lakšim ozljedama ili neozlijeđen.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Galerija

Image

STRAŠNA NESREĆA U ZAGREBU: U sudaru tramvaja i automobila jedna osoba poginula

Image

STRAŠNA NESREĆA U ZAGREBU: U sudaru tramvaja i automobila jedna osoba poginula

U pitanju je korejska izvedenica Mazde 121, koja se proizvodila od 1987. do 2000., automobil koji je za nižu klasu prostran, dobrih performansi, korektne potrošnje i visoke pouzdanosti. Međutim, koliko god bi se s njim moglo prijeći jako puno kilometara, veliki su izgledi da u slučaju sudara nećete preživjeti, kao i da vozite Fiat Uno, Suzuki Swift i Renault Clio prve generacije, Citroën Saxo ili neki drugi automobili niže klase iz 1990-ih i 1980-ih.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Prepoloviti trošarine za sigurne aute

"U tome je bit problema. Kad bi se zlosretni vozač mogao vratiti u život i da poželi kupiti novi, sigurni auto niže klase (B-segmenta), država bi od njega tražila da plati i 'boga i vraga', četiri razine poreza! Na to sam stoput ukazivao. Dakle, budući da to ne bi mogao platiti, ponovno bi sjeo u 'lijes na kotačima'. A država je, valjda, zadovoljna (?!), jer oni koju odlučuju ne znaju zbrojiti dva i dva te, s osiguravateljskim kućama i resornim ministarstvima, kojima sigurni automobili izravno i bitno smanjuju rashode, odmah osmislili sljedeću mjeru", kaže Marušić te nadodaje da bi za automobile s pet Euro NCAP zvjezdica trošarinu trebalo prepoloviti, a ako imaju sustave za upozorenje napuštanja trake i autonomno kočenje, ukinuti.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
TOMA
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo