Panić U RTL-U DANAS / Uređaj smješten u avionu koji je pao neće pomoći? 'Mala je vjerojatnost da će se nešto iščitati'

Načelnik Stožera 93. krila u RTL-u Danas govorio je o nesreći u kojoj su poginula dva vojna pilota

8.5.2020.
18:58
VOYO logo

Načelnik Stožera 93. krila, pukovnik Boris Panić, u RTL-u Danas govorio je o zrakoplovnoj nesreći u kojoj su jučer u Biljanima Donjim kod Zadra život izgubila dva hrvatska vojna pilota, 31-godišnji poručnik Marko Novković i 24-godišnji poručnik Luka Jagatić.  

Panić je kazao da se nada da će rezultate istrage imati što prije.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Odgovor na to pitanje ostavio bi glavnom vojnom istražitelju čiji tim sada radi na istrazi ove nesreće. Mi kao struka i zrakoplovstvo željeli bi da to bude što prije jer sve što možemo naučiti iz ove nesreće mi ćemo upotrijebiti kako bi se to spriječilo u budućnosti", kazao je Panić. 

"Ako snimka postoji, to je dobra vijest"

Rekao da nije upoznat sa snimkom kontrole leta o kojoj je govorio županijski državni odvjetnik. "Nažalost, nisam upoznat sa sadržajem snimke koju ima županijski državni odvjetnik. Ako takva snimka postoji, za mene je to dobra vijest jer svaki taka trag, nadam se što detaljniji, može doprinijeti rasvjetljavanju istine o ovoj nesreći", kazao je. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Zrakoplov je prije jučerašnjeg leta temeljito pregledan. Zrakoplov nema klasičnu crnu kutiju nego uređaj sličan njoj. "Što se tiče ispravnosti zrakoplova, dan prije tog leta, znači prekjučer, na zrakoplovu su obavljeni redoviti radovi koji se obavljaju nakon svakih sto sati naleta. Poslije toga obavljen je i probni let i nakon njega avion je bio potpuno ispravan", kazao je Panić te naglasio da se ti radovi rade na ispravnim zrakoplovima nakon svakih sto sati naleta. Dodao je da je jučer zrakoplov poletio potpuno ispravan. 

"Rudimentaran i jednostavan uređaj"

Tekst se nastavlja ispod oglasa

"Što se tiče uređaja o kojem govorite. To je vrlo rudimentaran i jednostavan uređaj i nije nešto što bi nazvali crnom kutijom. To je tzv. acceleration measuring unit koji u određenim trenucima leta mjeri opterećenja na zrakoplovu  tijekom leta. Iz njega se mogu iščitati vrlo jednostavni podaci. Međutim, on sam nije napravljen tako da bi trpio velika opterećenja i da bi bio zaštićen od požara ili vlage. U slučaju ovog požara, a pogotovo nakon gašenja vodom, mala je vjerojatnost da će se iz njega nešto iščitati, ali ja bi ih volio da se pročita", kazao je Panić. 

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Fnc 16
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo