PROMETNI STRUČNJAK O NESREĆI U TISNOM: / 'Vožnja bez vozačke treba biti teško kazneno djelo uz izravni zatvor!'

Image

Prometni stručnjak Željko Marušić prozvao je dvojicu ministara prometa zbog činjenice da vozači koji su prijavljeni da voze bez vozačke dozvole i nakon toga sjede za volanom.

19.8.2016.
15:42
VOYO logo

Prometni stručnjak dr.sc Željko Marušić obrušio se na tehničkog ministra unutarnjih poslova Vlahu Orepića i pozvao premijera da ga smijeni, te da istraži i odgovornost Orepićeva prethodnika Ranka Ostojića. Razlog za to našao je u izjavi jednog policajca koji je rekao da je vozaču iz Tisnog ispisao 40 prijava zbog vožnje bez vozačke te da je ovaj nastavljao prometovati, a što je kaže ugrozilo prometnu sigurnost. Prema njegovu mišljenju, to pokazuje neorganiziranost i neodgovornost u sustavu MUP-a čime bi se trebao zabaviti sljedeći ministar.

"Apeliram na državno vodstvo, ključne političke snage i građane, da se stvore uvjeti kako se na najvišim razinama svih ministarstava, pogotovo najvažnijih, više ne bi kadroviralo mutnim političkim kriterijima i interesima, nego isključivo stručnim i moralnim, u korist građana i društva u cjelini.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Image
MAJKA ŽENE STRADALE U TISNOM: /

'Stajala je kraj prijateljice i slušala Grašu kad ih je pokosio taj luđak'

Image
MAJKA ŽENE STRADALE U TISNOM: /

'Stajala je kraj prijateljice i slušala Grašu kad ih je pokosio taj luđak'

"Uz prethodno, trebalo bi odmah promijeniti zakonske okvire, kako bi se svaka vožnja bez vozačke dozvole tretirala kao teško kazneno djelo, za koje je zapriječena izravna zatvorska kazna od najmanje mjesec dana. Potrebno je uvesti progresivno kazneno procesuiranje najtežih prekršitelja uz mjeru poništenja vozačke dozvole, redovitu pri trećem oduzimanju, i izravnu, u slučajevima ekstremne obijesne vožnje, poput travanjske nesreću u zagrebačkoj Ilici i nedavne u Tisnom", piše prometni stručnjak.

Agencija u nadležnosti predsjednice i nagrade za poštivanje zakona iz džepova poreznih obveznika

Ide i korak dalje pa traži osnivanje nevladine Hrvatske agencije za cestovni promet u kojoj bi bili stručni ljudi, a koja bi bila izravno i isključivo podređena predsjednici RH.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Marušić, pak, predlaže nagrade za građane koji poštuju propise i u pet godina nisu bili kažnjavani. Njih bi nagradio s pokrivanjem 50 posto svih troškova registracije vozila, parkiranja i cestarine što bi u postotku s vremenom raslo. Njegova je ideja da takve nagrade prvo plaćaju porezni obveznici, a potom da se uključe i osiguravajuća društva.

"Predlažem za nova vozila, koja prema standardima Euro-NCAP- a imaju pet zvjezdica za aktivnu i pasivnu sigurnost, smanjenje važeće trošarine za 50 posto, a ako uz to imaju sustave autonomnog kočenja, upozorenja napuštanja trake i pospanosti vozača... do 100 posto", piše Marušić navodeći kako bi njegove mjere u sljedećih pet godina dovele zemlju do smanjenja smrtnosti na cestama. Naime, trenutačni prosjek na cestama EU-a je 51 poginuli na milijun stanovnika, a na hrvatskim 79, dakle 55 posto je veći.

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Tekst se nastavlja ispod oglasa
Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo