Kako je vlak u Rudinama vozio u smrt?

'Vlak je počeo proklizavati. Upotrijebio sam sva tri sustava kočenja, zračno, hidrodinamično i elektromagnetsko.

16.5.2011.
19:08
VOYO logo

Joško Palinić, strojovođa "vlaka smrti", svjedočio je na Županijskom sudu u Splitu u nastavku suđenja petorici okrivljenih za tešku željezničku nesreću u Rudinama u kojoj je poginulo šest, a ozlijeđeno 55 osoba.

"Doživio sam psihički šok. Dobio sam udarac u glavu, događaja se teško mogu sjetiti. Od tada sam na bolovanju, liječim se, svakog mjeseca idem k psihijatru", kazao je Palinić, koji je i jučer vrlo teško govorio.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kad je došao tog kobnog dana na dužnost, pregledao je vlak i sve je bilo ispravno. Prethodni strojovođa nije mu kazao da je bilo ikakvih teškoća s nagibnim vlakom.

Problemi su počeli iza Labina Dalmatinskog

"Problemi su počeli nakon prolaska Labina Dalmatinskog, u tunelu ili neposredno iza njega. Ne sjećam se točno. Vlak je počeo proklizavati. Upotrijebio sam sva tri sustava kočenja, zračno, hidrodinamično i elektromagnetsko. Kad sam vidio da ništa ne pomaže, da vlak ne usporava, povukao sam tester koji aktivira sustav za pjeskaranje. Ni to nije uspjelo", rekao je Palinić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Strojovođa je već dvadesetak godina, a nagibni vlak vozio je pet-šest godina.

"To je bila borba za zaustavljanje", istaknuo je i dodao da ne bi pomoglo ni da je netko povukao ručnu kočnicu za slučaj opasnosti. Ne sjeća se je li to možda učinio kondukter. Ne zna je li putnicima kazao da povuku ručnu kočnicu, a kondukter ga je samo upozorio da nešto s klimom nije u redu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Branitelji okrivljenika rešetali su ga pitanjima, uglavnom o kočenju i njegovu psihičkom stanju.

Joško Palinić izjavio je da nikad prije nije bolovao niti bio pod bilo kakvom terapijom. Uzeo bi tabletu kad bi ga zabolio zub ili slično.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Smanjio brzinu na 20 km

"Vlak je iskočio jer su šine bile namazane, to je moje mišljenje", kazao je.

"Od uključivanja brzog kočenja do iskakanja vlaka bile su uključene sve kočnice", naglasio je Palinić.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Rekao je i da je prije polaska nagibnog vlaka kontrolirao spremnike za pijesak. Na izlasku iz Labina Dalmatinskog poštovao je ograničenje brzine od 40 kilometara na sat. Smanjio je brzinu čak na 20 kilometara.

Sudska vještakinja Lana Pahorić iz Centra za forenzična vještačenja “Ivan Vučetić” iz Zagreba kazala je da je u krvi strojovođe Palinića pronađena samo supstancija koja upozorava da je uzeo plivadon ili cafetin.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

U urinu Pribudića nađen je THC

Vještakinja Maja Jelena Petek iz Centra za forenzična vještačenja “Ivan Vučetić” iz Zagreba za svjedočenja na Županijskom sudu izjavila je da je u uzorku urina Serđa Pribudića, vozača “robela”, utvrđena prisutnost THC-a, što upućuje na konzumiranje marihuane ili hašiša. Objasnila je da THC u urinu ne govori o točnom vremenu konzumiranja. THC se u urinu može zadržati i nekoliko tjedana, a u krvi do nekoliko dana. Suđenje za nesreću “vlaka smrti” nastavlja se 30. svibnja novim dokazima, pribavit će se i knjiga prijava HŽ-a.

Vezani članci:

arti-201104120372006 arti-201103010902006

Tekst se nastavlja ispod oglasa
Toma
Gledaj od 29.travnja
VOYO logo