Stravična nesreća legendarnog vozača Toyote

U stravičnoj nesreći na najpoznatijem poligonu za testiranje prototipova, cestama na i oko Nürnburgringa, poginuo je glavni Toyotin testni vozač, 67-godišnji Hiromu Naruse.

26.6.2010.
20:19
VOYO logo

Sudbina se nekada zna okrutno poigrati, čovjek koji je pomogao razviti najsportskiji Lexus ikada i koji je proglašen za kuma modela LFA, poginuo je upravo za njegovim upravljačem.

Prema prvim izvješćima, prototip Lexusa LFA Nürnburgring Edition za čijim upravljačem se nalazio prvi čovjek Toyotinog testnog tima Hiromu Naruse, na cesti je iz još neutvrđenih razloga skrenuo ulijevo i izravno se sudario s, također testnim, BMW-om čiji su vozač i suvozač s vrlo teškim ozljedama prebačeni u bolnicu.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Na žalost, čak ni kaciga nije pomogla čovjeku koji već gotovo 50 godina 'uštimava' sportske Toyote. Njegova smrt je izvjesno veliki gubitak za Toyotu i njenog prvog čovjeka Akija Toyodu, čiji je Naruse-san bio osobni vozač na trkačim stazama.

Hiromu Naruse imao je jedinstvenu karijeru. Nakon što se 1963. pridružio Toyota Motor Corporationu, bio je prvo zaposlen u odjelu za analizu i razvoj. Već u to vrijeme imao je kvalifikaciju za automehaničara i računovođu, tako da je zamalo završio u nekom od ureda tvrtke.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Kakva bi to šteta bila kada samo pogledamo koliki doprinos je dao automobilskom sportu. Ipak, uspio je doći do pozicije koja ga je najviše zanimala – testnog vozača.

U prvih deset godina u Toyoti bio je uključen u brojne sportske projekte, te je u pomogao u konačnom sportskom konfiguriranju modela Toyota 7 i Toyota 2000GT.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Godine 1970. Naruse je premješten u Švicarsku otkuda koordinira Toyotu Motorsport te prve nastupe tog proizvođača na utrkama na Nürburgringu i Spa-Francorchampsu.

Imao je jak utjecaj u razvoju svih produkcijskih sportskih vozila Toyote, od modela 2000GT pa do Toyote MR-S. Također, njemu treba zahvaliti i za jedan od najboljih drift automobila u povijesti, legendarnu Toyotu AE86.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Do danas je nakupio više godina i kilometara iskustva na Nürburgringu nego bilo koji drugi japanski testni vozač. Čak su i u Ferrariju cijenili njegovo iskustvo dajući mu nadimak Majstor i govoreći kako je on čovjek koji poznaje svaku cestu na svijetu.

Hiromu Naruse je bio i voditelj Gazoo Racing tima, koji je s Lexusima LFA u protekle dvije godine nastupao na legendarnoj utrci 24 sata Nürnburgringa.

Tekst se nastavlja ispod oglasa

Naruse-san je čak i nakon navršene 65 godine života nastavio testirati automobile kako na autocestama, tako i planinskim putovima. Bio je beskompromisan stručnjak, neumoran radnik, te uzor i učitelj brojnim automobilski novinarima i slavnim trkačima.

Sisi
Gledaj odmah bez reklama
VOYO logo