Kako piše nedjeljni Bild, inženjeri su pumpanjem guma na testiranim vozilima te miješanjem dizela s motornim uljem utjecali na nižu potrošnju. Ovakve stvari počele su se događati 2013. i trajale su se do proljeća ove godine.
Prema pisanju Bilda, Winterkorn je 2012. godine na sajmu automobila u Ženevi objavio kako VW namjerava smanjiti emisije ugljik dioksida iz svojih automobila za 30 posto do 2015. Pritom se inženjeri nisu usudili reći Winterkornu kako je to u principu nemoguća misija.
Nakon otkrivanja Dieselgate afere u rujnu, jedan od inženjera je u listopadu ispričao svoja iskustva nadređenima. Objavom njegovog iskaza u Dieselgate se prvi put umiješao i element korporativne kulture i načina na koji je Winterkorn vodio tvrtku i odnosio se prema zaposlenicima.
Odvjetnička ekipa Martina Winterkorna, kao i Volkswagen nisu htjeli komentirati ove tvrdnje.
Međutim, glasnogovornik Volkswagena je potvrdio da su u internoj istrazi "zaposleni napomenuli kako je bilo nepravilnosti u podacima o potrošnji goriva te da su ti navodi predmet daljnje istrage", piše Reuters.
Naravno, novi elementi u Dieselgate aferi dodatno su produbili krizu u VW. Cijena troškova skandala penje se iz dana u dan, trenutna je procjena oko 35 milijardi eura, čime će pokriti sudske troškove, kazne i troškove povlačenja vozila u servise.
Inače, u utorak je otkaz dao i direktor korporativnih komunikacija u Volkswagenu Andreas Lampersbach. Ovaj 53-godišnjak je samo jedan u nizu ljudi koji su dali otkaz ili su suspendirani iz VW-a otkad se otkrila cijela afera.