Detroit News je objavio kako su na lageru ostali dizelski modeli Jette, Passata i Beetlea. Zbog ove sramotne afere Volkswagenu prijeti kazna od 18 milijardi dolara, a već im je naređeno povlačenje oko 500.000 automobila.
Teški dani za njemačkog proizvođača automobila tek su pred njima. Čim su se u ponedjeljak ujutro otvorile burze, njihove dionice su zabilježile najgori pad od studenog 2009. godine.
Kritičari su se obrušili na vodstvo Volkswagena, kojima kao da nisu dovoljni problemi s zabrinjavajućim padom prodaje u Kini, kao i promjenom vodstva na čelu tvrtke. Naime, prije pet mjeseci šefovsku stolicu Ferdinand Piech je prepustio Martinu Winterkornu, a zbog neslaganja oko smjera u kojem bi se VW brand trebao kretati.
"Ovo nije nekakav običan propust prilikom sklapanja automobila na traci ili greška u kalibraciji. Ma čak i ozbiljni sigurnosni propust bi nekako progutali, ali ovo je preozbiljno, ovako nešto ne možete okrenuti na bilo što pozitivno", rekao je analitičar ugledne investicijske tvrtke Bernstein, dok je Winterkorn naredio internu istragu u Vokswagenu kako bi se otkrili svi detalji ovog slučaja.
Koliko god sve ovo ružno zvučalo, ostaje činjenica kako su svi ti automobili apsolutno ispravni u svakom tehničkom i sigurnosnom smislu, što znači kako vlasnici nisu ostali zakinuti za ono što su platili. U Volkswagenu su ugradnjom softwarea koji se aktivirao prilikom testiranja zaobišli pravno definiranu količinu ispušnih plinova, o čemu sada Agencija za okoliš (EPA) vodi opsežnu istragu.