KAKO JE SVE POČELO?

DOLAZI NOVI ŠEF: Volkswagen još od 2008. vara na testovima

Prema prognozama, danas će Volkswagen imenovati Matthiasa Müllera za novog šega Volkswagena. A prvi radni dan bivšeg generalnog direktora Porsche branda na novoj poziciji neće biti nimalo ugodan. Volkswagen trese Dieselgate, najveći skadal u 78-godišnjoj povijesti VW-a. Istrage zbog ilegalnog softwarea u dizelskim modelima automobila šire se po svijetu, financijska šteta gomila se iz sata u sat, a sve više detalja izlazi na površinu.

VOLKSWAGEN PRIZNAJE: Us..li smo! Riječ je o 11 milijuna prevara

Njemački ministar prometa Alexander Dobrindt tvrdi da je Volkswagen priznao da je i u Europi koristio isti lažni test emisija kojim su lažirali rezultate u Sjedinjenim Američkim Državama. Ministar je dodao da se trenutno ne zna koliko je od 11 milijuna zahvaćenih automobila u Europi, prenosi BBC. Međutim, zna se koliko su dizel automobili popularniji u Europi nego u SAD-u.

Afera ide toliko daleko da su sada uključeni i drugi proizvođači, naročito u Njemačkoj. Tako je BMW optužen za lažiranje testova, pa su njihove donice odmah izgubile 10 posto na vrijednosti. BMW je promptno izdao priopćenje u kojem poriču da su varali.

Kako je sve počelo?

No, što i kako točno je VW, a možda i drugi, varao nadležne institucije, ali i vlasnike vozila? Ustvari je priča vrlo jednostavna. Nijemci su razvili software koji je mogao primijetiti kada se vrši testiranje ispušnih plinova. Tada bi se software aktivirao i za vrijeme testiranja smanjio štetne tvari u ispušnim plinovima kako bi bili u skladu sa pravilima. A čim testiranje završi i automobil stigne na otvorenu cestu, software se gasi i dopušta motoru razvijanje punih performansi, ali uz znatno povećano zagađivanje okoline.

Sve je počelo 2008. godine u SAD-u, gdje su postrožili standarde za ispušne plinove. Većina automobila morala je imati ugrađeni AdBlue, sustav koji sprječava izbacivanje štetnih plinova u zrak. VW je tvrdio da visoke zahtjeve može zadovoljiti bez AdBluea. Sada vidimo kako…

NIJE MU BILO SPASA: Šef Volkswagena dobio otkaz

Prije četiri godine u Europi, znanstvenici s Instituta za energiju i transport u talijanskom mjestu Ispra, Martin Weiss, Pierre Bonnel, Rudolf Hummel, Alessio Provenza i Urbano Manfredi ovako su zaključili njihovo istraživanje pod imenom “Cestovne emisije light-duty europskih vozila”:

“Uvjerili smo se da su emisije nitrogen oksida na benzinskim modelima, kao i karbon monoksida te emisija hidrokarbona na benzinskim i dizelskim modelima automobila ispod dozvoljenih granica. Ali, emisije nitrogen oksida na dizelskim modelima, uključujući moderna Euro 5 dizel vozila, prelaze granice za 90 posto. Emisija karbon dioksida na cesti prelazi laboratorijske nalaze za 9 posto. To nam govori da trenutni laboratorijski nalazi ne može točno izračunati količinu štetnih plinova koje na cesti izbacuju spomenuta vozila.”

Tko je sve otkrio?

Očito ovo istraživanje nije došlo u prave ruke cijelo ovo vrijeme. Godine su prošle prije nego je ovaj problem došao na dnevni red, ovaj put ponovo u SAD-u, gdje su članovi Međunarodnog vijeća za čisti transport i osoblje West Virginia Universityja testirali nekoliko VW modela i uočili da na cesti automobili ispuštaju 15 do 35 puta više štetnih tvari nego što se to može uočiti na testovima. Kako se istraga širi, saznaje se još više detalja, pa sada govore i 40 puta većem zagađenju od dopuštenog.

“Prvo se lupiš po glavi i kažeš: U čemu smo pogriješili? Uvijek prvo kriviš samog sebe. Ali stvarno smo vidjeli velike razlike. Očito je to istraživanje otvorilo konzervu punu crva”, rekao je za Reuters Daniel Carder, 45-godišnji inženjer koji je predvodio ekipu sa West Virginije u 50.000 dolara vrijednom istraživanju.

Istrage se trenutno vode u Njemačkoj, Velikoj Britaniji, Francuskoj, Italiji, Švicarskoj, Španjolskoj, Nizozemskoj, Švedskoj, Češkoj, Rusiji, Australiji, Meksiku, Južnoj Koreji i Indiji.

Dionice Volkswagena u posljednjih sedam dana srozale su se za 40 posto. Pred Müllerom je veliki izazov, možda čak i nemoguća misija, a to je vratiti VW na staze sada već stare slave. Novi gazda je dobro upoznat s radom Volkswagena jer je do sada obavljao važne funkcije u Porscheu te je blizak Pieche-Porsche obitelji, koja kontrolira Volkswagen.

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr