PRAVI KRALJ CESTE

TESTIRALI SMO: Mercedes E 220d Avantgarde – jednostavno najbolji u klasi…

Kad nešto dobro funkcionira, ne mijenjaj. Davno izjavljena rečenica koju su odnedavno učestalo počeli koristiti i dizajneri u automobilskoj industriji. Jedan od posljednjih primjera te uzrečice je i Mercedes.

Kad su 2013. predstavili posljednju verziju S klase svi su se složili da je to najljepša S klasa ikad proizvedena. Za nekoliko mjeseci Mercedes je predstavio obnovljenu C klasu koja je zbog gotovo identičnog vanjskog izgleda u smanjenom volumenu kao i veća S klasa, pokupila, pogađate, identične lovorike.

Logika u tom slučaju nalaže da bi i model između dva gore spomenuta uz istu formulu trebao požnjeti isti uspjeh i… opet su bili u pravu.

Najljepša E klasa do sada

Nova E klasa je doista i bez pretjerivanja najljepša E klasa do sada proizvedena, sve je već viđeno na S klasi, ali opet jednako joj dobro pristaje. Unutrašnjost, pogađate, prati isti trend, dvodijelna instrument ploča (testni model je imao analognu lijevu polovicu koju možete zamijeniti za digitalnu uz nadoplatu od 7000 kuna), četiri okrugla otvora za ventilaciju na podlozi od brušenog aluminija (S klasa deja vu), analogni sat, trackpad…

mercedes e220d

Sve je na svom mjestu, sve izgleda odlično i, ono najbolje, sve je vrhunske kvalitete jer je doista na svakom detalju vidljivo da Mercedes u novoj E klasi nije štedio bez obzira na paket opreme koji ste kupili.

Vozačka pozicija je komforna, komotna i ergonomski odlična. Sjedala pružaju dobru potporu straga i s boka, raspored komandi je odličan, a ni preglednost prema van nije ništa lošija. Na stražnjoj klupi se putnici neće moći na ništa požaliti jer prostora za noge ima doista dovoljno za krupnije osobe koje će bez problema provesti nekoliko sati vožnje bez da će se i na trenutak osjećati skučeno. Isto je i s prtljažnim prostorom od 540 litara koji je ujedno i najveći u klasi.

Ispod haube testnog modela krije se novonastali 2-litreni turbodizelaš snage 194 KS koji je upravo premijerno predstavljen u novoj E klasi. Riječ je o štedljivijem, manjem, lakšem i jačem nasljedniku sad već legendarnog 2.2-litrenog turbodizelaša kojem je pod zadnje već lagano nedostajalo snage u sve većim modelima.

Novi agregat je doista tehnološko osvježenje za Mercedes koji je posljednjih godina uvijek pomalo kaskao za konkurentnim agregatima koji su se ugrađivali u BMW 520d i Audi A6. Jedino što je novi agregat naslijedio od starog je i dalje relativno glasan rad što su u Mercedesu riješili s odličnom zvučnom izolacijom kabine. Možda vani i buči, ali unutra svira samo glazba s odličnog audiosustava.

E klasa se pali pritiskom na gumb u obliku turbine koji se u startu osvijetli kao da se pali turbina. Efektno, decentno i jaaako seksi.

U vožnji se papirnate prednosti agregata u cijelosti dokazuju jer 1780 kilograma tešku putnu limuzinu ubrzavati za 7,4 sekunde do 100 km/h i dosezati više od 240 km/h maksimalne brzine je podatak pred kojim se konkurencija jednostavno mora povući. Nije sve zasluga samo odličnog motora nego i fantastičnog 9-brzinskog automatskog mjenjača. O tom mjenjaču bismo mogli još dugo pisati, ali recimo samo jedno. Napokon je Mercedes izbacio automatik koji je bez premca vodeći u klasi, jer već desetke godina Mercedes kaska za odličnim automatskim mjenjačima u BMW-u i Audiju pa je sada napokon (još jednom ću napisati napokon) proizvođač iz Stuttgarta preuzeo palicu u svoje ruke.

Promjene brzina su bestrzajne, mijenjanje u nižu ili dvije je munjevito, a elektronika se brine da su okretaji, stupanj prijenosa i trenutna brzina u skladu s najvećim dostupnim okretnim momentom od nemalih 400 Nm.

U praksi to znači da su ubrzanja trenutna u kojem se god režimu nalazite, a tek iznad 160 km/h dolazi do izražaja da je pod poklopcem ipak 194 KS te tada ubrzanja više nisu toliko fascinantna (194 KS, putna limuzina, 1800 kilograma… čisto da ne zaboravite).

Odlično leži na cesti

Naše druženje s E klasom je sadržavalo sve aspekte jedne normalne eksploatacije pa smo tako imali svakodnevnu gradsku vožnju, dva dulja putovanja autocestom i nekoliko prigradskih vožnji. Na autoputu je E klasa kraljica ceste i tu se nema više što za dodati, mrvicu je mekša od malo tvrđe BMW 5-ice te malo komfornija od, na primjer, Audija A6. Ovjes odlično obavlja svoju funkciju pa se vrlo često možete naći u čudu kad vam na instrument ploči svijetli znak maksimalne dopuštene brzine na tom dijelu ceste (odlična navigacija s doista nepogrešivim oznakama) dok ste vi dosta brži od toga, a da uopće nemate osjećaj.

Automobil jednostavno odlično leži na cesti, a ako doista želimo cjepidlačiti onda ćemo reći da na kraćim jačim zavojima upravljaču nedostaje malo preciznosti i osjećaja sa ceste. To je zapravo karakteristično Mercedesovo ponašanje kad pretjerujete, gdje pomalo klizi preko nosa. Nije riječ o ničem strašnom i iako je odličan aluminijski ovjes taj osjećaj prilično neutralizirao u odnosu na prijašnje modele, ipak je primjetan.

Ali budimo realni, niti je ovo automobil za takvu vožnju, niti je ona zakonom dopuštena tako da ovo primite samo kao novinarsko pametovanje (op. a. uredništva).

U gradu su manevarske sposobnosti odlične čemu uvelike pridonose veliki bočni retrovizori, izrazito direktan upravljač i park-pilot pomoć pri parkiranju sa stražnjom kamerom. Ako se izgubite, od pomoći će vam biti golema satelitska navigacija (možete je razvući preko cijelog ekrana), a ako vam je dosadno dok čekate nekoga možete komotno ubiti sat vremena igrajući se hrpom postavki od boje unutrašnjeg osvjetljenja, podešavanja audiosustava, definiranja modificiranih stilova vožnje, podešavanja tvrdoće upravljača, reakcija motora itd).

Tehnološki vrhunac

Da ne bi sve ostalo samo na odličnom izgledu, fantastičnom motoru i izrazitim voznim sposobnostima, Mercedes je novu E klasu opremio svom silom pasivne i aktivne sigurnosne opreme. Dakle, osim sve sile zračnih jastuka, zračnih zavjesica, samozatezajućih pojaseva i ostalog, E klasa dolazi i s potpuno novim sustavom automatskog kočenja koji uz pomoć pet radara i dvije videokamere nadzire prostor oko cijelog automobila (da, dobro ste pročitali) te osim klasičnog sprječavanja naleta sprijeda, vozilo će pokušati ublažiti posljedice i bočnih sudara. Naravno da to nismo probali u praksi, ali je svakako ohrabrujuće i hvalevrijedno imati takav sustav u automobilu.

Nova E 220 d klasa je doista odličan automobil koji je u ovom trenutku apsolutni kralj svoje klase. Na ruku mu ide što su i BMW serije 5 i Audi A6 na zalasku svojih trenutačnih modela, ali je i neosporno da će se s novim modelima u 2017. godini morati ozbiljno potruditi da stignu visoko postavljenu ljestvicu.

E klasa je skupa, tu nema nikakve dvojbe, osnovni model starta s otprilike 405.000 kuna, naš testni model (avantgarde oprema) je koštao 505.000 kuna, a ako se još malo zaigrate s doplatama vrlo lako možete završiti i na otprilike 650.000 kuna. Međutim, ako želite kralja klase, trenutačni tehnološki vrhunac, relativno dobro čuvanje vrijednosti rabljenog modela, zavidan pogled susjeda i rodbine te prosječnu potrošnju od 6,2 litre na 100 kilometara, E klasa se trenutačno nameće kao jedini mogući izbor.

Motor: turbodizelski, 4 cil., turbopunjač promjenjive geometrije
Obujam: 1950 ccm
Snaga: 143 kW/194 KS pri 3800/min
Moment: 400 Nm pri 1600-2800 o/min
Mjenjač: automatski 9 stupnjeva
Pogon: stražnji

Dimenzije: 4920 x 1850 x 1470
Međuosni razmak: 2940
Masa: 1780 kg
Prtljažnik: 540 – 1680
Spremnik: 66 l

Ovjes: multilink sprijeda i straga

PERFORMANSE

Brzina: 240 km/h
0-100 km/h: 7,4s
Potrošnja (EU): 7,0/5,8/6,2 l/100 km
Na testu: 6,2 l/100 km

CIJENA

Testni model: 504.000 kn do registracije

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr