PRESTIŽNI KOMPAKT

TESTIRALI SMO: Citroën DS 4 je luksuz bez premca i dizajnersko savršenstvo, a to ima i svoju cijenu

Predstavljen 2011. godine, Citroën je s DS 4 modelom odmah pokupio lovorike najljepšeg automobila godine. I doista, teško je u to vrijeme bilo naći osobu koja se s tim nije slagala.

Automobil je jednostavno bio istinski lijep, svaki detalj je bio filigranski precizan i dorađen te je Citroën s punim pravom nakon toga odlučio potpuno odvojiti DS diviziju od ostatka Citroën game te ju brendirati i prodavati kao zaseban proizvod.

Pet godina poslije DS 4 je prema našem skromnom mišljenju i dalje jedan od najljepših automobila klase luksuznih kompakata (tzv. C klasa) te danas, kao i prije, izaziva zavidne poglede gdje god se pojavite. Očito ima nešto u tom DS imenu kojeg je Citroën počeo koristiti još davne 1955. godine s jednako lijepim i za ono vrijeme ekstremno avangardnim modelom DS 19 (popularna žaba).

Netko će reći da previše kroma uništava siluetu automobila i ostavlja dojam kiča, međutim ta osoba to sigurno nije vidjela na modelu DS 4.Foto: Net.hr redakcija

Dakle, vanjština modela DS 4 je jednostavno prekrasna, duljine 4,27 m, širine 1,81 m i visine 1,53 uz savršeno zaobljene linije koje stvaraju privid neprekinutosti dizajna.

Djeluje luksuzno i prestižno

Kromirani vanjski retrovizori, lajsne na vratima, atraktivni aluminijski naplatci s gumama 225/40 R19, straga dvije ispušne cijevi s kromiranim obrubima spojenima preko gotovo cijele širine vozila, crni krov, LED svjetla… samo su neki od detalja koji u ovoj cjelini čine dizajnersko savršenstvo. Da, netko će reći da previše kroma uništava siluetu automobila i ostavlja dojam kiča, međutim ta osoba to sigurno nije vidjela na modelu DS 4 jer je ovdje utisak dijametralno suprotan.

U unutrašnjosti ista priča, praktično je cijeli interijer obložen kožom (u našem slučaju smeđe boje). Pregledni instrumenti, odlična ergonomija i paket opreme kojega se ne bi postidjeli ni daleko razvikanije ekskluzivne marke. Odlično profilirana kožnata električno upravljana sjedala prekrasno izgledaju, dobro drže tijelo u zavoju i osim što griju, također i masiraju. Nije najbolja masaža u životu, ali svakako je dodatak koji zna dobro doći na duljem putovanju. Instrumentna ploča je pregledna, a mali dodatak je i mogućnost mijenjanja boje pozadinskog osvjetljenja. Osim toga, na raspolaganju vam je i 7-inčni ekran osjetljiv na dodir koji u kombinaciji s odličnim audiosustavom (testni model je bio opremljen Denon audiosustavom) do kraja upotpunjuje dojam luksuza i prestiža.

Iako DS 4 nije veliki automobil, mjesta za vozača i suvozača ima dovoljno, a tek na stražnjim sjedalima više osobe mogu imati manjih problema s ulaskom prije svega zbog spuštenog krova uvjetovanog vanjskom siluetom automobila. Ni s prtljažnim prostorom nećete ostati nezadovoljni jer je 370 litara viši prosjek klase, a da vam unutra “ne smeta” i Denon bass boofer, mjesta bi bilo još i malo više (s obzirom na zvučnu kulisu u automobilu, ne vjerujem da će se na ovog potrošača mjesta itko požaliti).

Automatik neka bude prvi izbor

Testni DS 4 je bio pogonjen 2-litrenim turbodizelskim motorom od 150 KS pri 4000 o/min uz 370 Nm okretnog momenta pri 2000 o/min.

U praksi je DS mnogo življi nego što bi se na papiru reklo, i to unutar svih režima vožnje. Čupa iz niskih okretaja i fino se navrtava u visoke (iako je dizelski), a činjenica da do stotke ubrzava za 8,8 sekundi, a da se maksimalna brzina zaustavlja malo ispod 210 km/h dovoljno govori o sposobnosti pogonskog agregata. Nažalost, mjenjač nekada baš ne prati motor pa bismo voljeli u nekoj sljedećoj verziji vidjeti malo točniji mjenjač s nešto kraćim hodom. S druge strane, ako nadoplatite za odlični automatik, prethodni komentar potpuno gubi smisao.

U vožnji je automobil nešto tvrđi nego što bismo to od Francuza očekivali i zapravo ostavlja onaj klasični njemački dojam. Čvrst, tvrd i izravan. Tome svakako pridonose nisko profilne 19-inčne gume koje ne vole velike rupe ni visoke rubnike, ali zato cestu drže kao da su se stopile s njom. Puštaju jako kasno uz kristalno jasnu najavu, a za korekciju je dovoljno malo kontrirati upravljačem koji bi, ruku na srce, mogao biti i nešto manji u promjeru (Francuzi ovdje dovode stvar do ekstrema; gdje Peugeot suludo smanjuje opsege upravljača, a Citroën bespotrebno širi). Na uzastopnim neravninama može se dogoditi da će stražnji kraj malo poskočiti, ali to je već normalno za relativno kraći međuosovinski razmak i tvrđe podešeni ovjes. Vozača će to čak malo i razveseliti (daje jedan sportski štih), a eventualne putnike na stražnjoj klupi možda malo rastužiti, prije svega zbog vibracija na leđima. No tu je opet već prije spomenuti osjećaj luksuza koji to sve poništava i vraća osmijeh na lice baš svim putnicima.

Cijena je visoka, ali…

Osmijeh na lice će izvući i posjet benzinskoj crpki gdje smo prosjek testa završili s pristojnih 7,1 litru kombinirane vožnje.

Iako DS 4 nije veliki automobil, mjesta za vozača i suvozača ima dovoljno.Foto: Net.hr redakcija

Ono što na prvu neće izvući osmijeh na lice je cijena. Naime, testni je model bio opremljen s paketom opreme Sport Chic uz koji još dolazi metalik siva boja platinium (3650 kn). Tu je i AFIL upozorenje za nenamjerno prelaženje crte (Citroën vas upozorava vibriranjem vozačkog sjedala, ako vam guza vibrira, prešli ste crtu… 3600 kn), paket Hifi Denon (3600 kn), kamera za vožnju unatrag, pomoć pri parkiranju sprijeda, sustav za nadzor mrtvog kuta (5900 kn), vanjski kromirani retrovizori (300 kn), navigacija na 7″ ekranu osjetljivom na dodir uz CD čitač (290 kn), integralna poluanilinska koža Habana (25.800 kn), naplatci od lagane legure 19″ CAIRNS u sivoj mat boji (7000 kn), dvobojna izvedba karoserije – krov i retrovizori u crnoj perla nera boji uključujući dodatno zatamnjena stražnja bočna i stražnje staklo (3300 kn). U konačnici, cijena za testirani DS 4 Sport Chic BlueHDi 150 S&S BVM6 dođe do respektabilnih 294.127 kuna. Za nju ćete dobiti luksuz bez premca upakiran u jednu od najljepših karoserija današnjice… Dalje je na vama.

TEHNIČKE KARAKTERISTIKE

4 2.0 HDi 150 Sport chic

Vrsta motora: Turbodizelski

Obujam motora: 1997 ccm

Broj cilindara: 4

Snaga u KS: 150 KS pri 4000 o/min

Snaga u kWh: 110 kWh pri 4000 o/min

Okretni moment: 370 Nm pri 2000 o/min

Mjenjač: 6 stupnjeva

Pogon: prednji pogon

Ubrzanje 0-100 km/h: 8,80 s

Maksimalna brzina: 207 km/h

Potrošnja (grad): 4,40 l/100 km

Potrošnja (otvorena cesta): 3,50 l/100 km

Potrošnja (kombinirano): 3,90 l/100 km

Potrošnja (tijekom testa): 7,1 l/100 km

CO2 emisija: 100 g/km

Duljina: 4270 mm

Širina: 1810 mm

Visina: 1530 mm

Međuosovinski razmak: 2612 mm

Obujam prtljažnika: 370 l

Masa vozila: 1410 kg

Gume: 225/40 R19

Cijena: 294.127 kn

Imaš komentar?

Povratak na Net.hr