Naime, najnovije istraživanje je pokazalo da će ljudi prije vjerovati osobama s proširenim zjenicama.
Istraživanje je provela Mariska Kret sa Sveučilišta Leiden, a u o9kviru kojeg su studenti gledali kratke video klipove svojih "partnera". Kvaka je bila u tome što su snimke bile manipulirane na način da je osoba u njima imala ili proširene zjenice, zjenice koje su mijenjale veličinu i one koje su cijelo vrijeme bile iste veličine.
U idućem koraku studenti su morali odlučiti kome će dati 5 eura, a kome ništa te im je rečeno da će im se ulog utrostručiti, a druga će strana odlučiti koliko će im novaca vratiti (odluku su morali donijeti isključiv na temelju prikaza očiju druge strane).
Rezultat je bio takav da je većina sudionika dala novac osobama s proširenim zjenicama i s očima koje su djelovale "sretno".
Ipak, važno je napomenuti da se zjenice ne mogu širiti i sužavati kada mi to želimo, ali da tome može pomoći ako razmišljamo o nekoj tamnoj prostoriji.
Također, istraživanje je pokazalo da se oblik zjenica onih koji su sudjelovali u istraživanju izjednačavao s oblikom zjenica partnera čije su oči gledali.
Ovo istraživanje samo je jedan u nizu dokaza koji ukazuju na iznimnu važnost neverbalnog dijela interpersonalne komunikacije.
Buusiness Insider/Magazin.hr