Bakterije u crijevima mogle bi biti jedan od krivaca što nikako ne uspijevate smršavjeti, unatoč strogim dijetama

Foto: Mario Mancuso/flickr

27.9.2017.
Mario Mancuso/flickr

Hoće li određena dijete kojoj smo se možda podvrgnuli uspijeti ovisi o tome kakve se bakterije nalaze u našim crijevima, pokazalo je istraživanje nedavno provedeno u Danskoj, piše New York Times.

Koristeći uzorke izmeta, danski su znanstvenici analizirali odnos dviju crijevnih bakterija, Prevotella i bacteroides bakterije, kod 62 pretilih ljudi. Promatrali su razvoj stanja tijekom 26 tjedana, a osobe su podijelili u grupe te podvrgnuli dijeti koja se sastojala od jelovnika sa smanjenim masnoćama, velikim udjelom voća, povrća, cjelovitih žitarica i vlakana - ili s druge strane dijeti koja je bila najsličnija prehrani prosječnog Danca.

Osobe koje su konzumirale hranu bogatu vlaknima, a u crijevima su imale više prevoletta bakterija nego li bacteroides bakterija, izgubila su u prosjeku pet kilograma masti, što je otprilike kilogram i pol više izgubljenih masnoća nego što su osobe čiji je broj bakterija u crijevima bio obrnut. Osobe koje su konzumirale hranu koju najčešće jede prosječni Danas, a koje su u crijevima također imale više Prevoletta bakterije, izgubile su otprilike dva kilograma u usporedbi s osobama koje su u crijevima imale manje količine prevoletta bakterije, a veće količine bacteroides bakterija - a koje su izgubile u prosjeku dva i pol kilograma. No, statistički, ta razlika zapravo uopće nije toliko značajna, tvrde znanstvenici - i to je ključni dio cijele ove priče.

Potrebni su ovakvi rezultati u praksi, a znanstvenici su ih ovom studijom dobili

Hamza Butt/Flickr

Studija je objavljena u Magazinu The International Journal of Obesity, a vodeći autor studije, Mads F. Hjorth, izvanredni profesor na Sveučilištu u Kopenhagenu, rekao je kako je najvažnije prilikom mršavljenja gubiti masno tkivo, a ne mišićnu masu te kako je zapravo to presudno u poboljšanju zdravlja.

Hjorth je dodao kako su dosadašnje studije mikrobioma donijele zanimljive rezultate, ali dosad se nikad nisu pokazale previše značajnima kad je riječ o rezultatima u praksi. Sve do ove njihove studije. "Ovi su rezultati nešto što bi nam svakako moglo koristiti", tvrdi, zato što testiranje mikrobioma u crijevima zasad nije rutinska praksa koja je svima dostupna, "no u vrlo razumnom vremenskom periodu moguće je da će postati potencijalnom metodom."

Skriveno u raju