Recenzije proizvoda na internetu mogu znatno utjecati na budućnost i uspjeh tvrtke. Pozitivni komentari na neki proizvod dobar su vjetar u leđa njegovu proizvođaču. S druge strane, nezadovoljstvo korisnika doslovno može uništiti reputaciju poduzeća. Stoga ne čudi kada neke od njih ohrabruju svoje kupce da ih pohvale javno. No, što kada to ode predaleko?!
Pišući pod korisničkim imenom u/Sweet_Tangerine50, jedna je korisnica Reddita iz San Diega ispričala kako je primila hrpu poruka iz Amazona kojima je nagovaraju da im podigne "rejting" za odstranjivač laka za nokte.
Stroge upute za komentiranje
Kompanija je poslala ženi besplatan uzorak u nadi da će im ona zauzvrat ostaviti pozitivne komentare i udijeliti pet zvjezdica. Kada ona to nije učinila jer joj je, kako objašnjava, taj proizvod uništio nokte, počelo je maltretiranje.
Korisnica je objavila prepiske dugih dopisivanja s Amazonom na internetskom forumu, iz kojih je vidljivo kako su je pitali može li im pomoći da unaprijede prodaju odstranjivača laka za nokte. Izričito su joj napomenuli da u svojoj recenziji ne smije otkriti kako je proizvod dobila besplatno.
Žena je to odbila napraviti tvrdeći kako joj je proizvod uništio nokte. "Kompaniji koja mi je poslala kineski preparat za nokte ne sviđa se moja iskrena kritika", napisala je reditovka pa nastavila: "Proizvod je od mene dobio samo jednu zvjezdicu zbog njihove tvrdnje da superlako uklanja lak za nokte. Ali nije tako."
Javili se ljudi s istim iskustvom
Budući da je oštro "popljuvala" Amazonov proizvod i napomenula kako ga ne preporučuje, ubrzo su je počeli zatrpavati privatnim porukama u kojima žicaju najprije pet, a zatim barem četiri zvjezdice. Zamolili su je i da promijeni svoj komentar, što je ona odbila.
Žena je sve objavila na društvenoj mreži i dobila potporu korisnika, koji su izrazili svoje zgražanje nad potezom ove ugledne internetske trgovine te pozvali na njezino zatvaranje. "Ovdje bivši Amazonov prodavač. To što tvrtka radi oštro se protivi Amazonovim pravilima", komentirao je ogorčeni reditovac.
Ispostavilo se kako ovo nije prvi put da Amazon pokušava manipulirati svojim kupcima. "Mene su pokušali nagovoriti da promijenim svoju recenziju za budilicu koja nije pokazivala ni točno vrijeme. Nastavili su mi govoriti kako će mi poslati novu u zamjenu za pozitivan komentar. Što će mi nova budilica kada je ekstremno loše dizajnirana?!", netko je napisao.