VIDEO: / Astronomi korak bliže rješavanju tajne nastanka zvijezda

Astronomi koji rade s teleskopom Alma koji se nalazi u pustinji Atacama u Čileu su objavili kako su korak bliže rješavanju tajne procesa nastanka zvijezda.

3.1.2013.

Naime, astronomi su promatrali zvijezdu HD 142527 koja se nalazi na 450 svjetlosnih godina od Zemlje. Zvijezda je u stadiju formacije u kojem planeti oko nje svojom gravitacijom pomažu njen rast, piše phys.org.

Mlada zvijezda prikuplja 'građevni materijal' iz oblaka kozmičke prašine i plina, a novi materijal formira ravni pokretni disk oko zvijezde. Planeti se pozicioniraju unutar tog diska i svojom masom povećavaju gravitacijsku silu, te tako privlače više materijala. Uvlačenje veće količine materijala pak ostavlja jedan prazni trag unutar diska - što su astronomi već zamijetili kod mnogih solarnih sustava u nastajanju. Zvijezda za vrijeme ovog procesa postaje sve masivnija, pa je astronome mučilo pitanje kako materijal prolazi kroz tu prazninu.

"Ovo je bila misterija, ali sad smo otkrili proces koji dopušta zvijezdi da raste unatoč toj praznini", kazao je astronom Simon Casassus. Astronomi su otkrili da praznina zapravo nije prazna, već ispunjena slabim plinom - za razliku od kozmičke prašine koje u praznini nema. Također, ALMA je otkrila 'mostove' gustog plina koji prolaze kroz prazninu i koji zapravo nose materijal iz vanjskog dijela diska.

Inače, astronomi predviđaju da su planeti oko promatrane zvijezde i nekoliko puta veći od Jupitera, najvećeg planeta u našem solarnom sustavu.

Skriveno u raju