Otkriven pravi razlog zbog kojeg žene žive dulje?

Australsko-britanski tim tvrdi da se razlog zbog kojeg žene žive duže od muškaraca nalazi u genima, odnosno mutaciji u mitohondrijskoj DNA koja kod muškaraca uzrokuje brže starenje.

3.8.2012.

Zašto žene u prosjeku žive duže od muškaraca? Pitanje je to na koje je odgovore dala i najnovija studija australsko-britanskog tima znanstvenika koju je objavio časopis Current Biology.

Razlog za duži život žena nalazi se, prema studiji, u genima odnosno mutaciji u mitohondrijskoj DNA. Mitohondriji su organele koje se nalaze u svim životinjskim stanicama i koje hranu pretvaraju u energiju potrebnu tijelu. Sadrže svoje DNA koje nisu iste onima DNA u stanicama. One se s majki na potomstvo prenose bez utjecaja muškaraca. Stoga muškarci ne mogu uništiti škodljive mutacije koje se u njima nakupljaju.

Pojašnjenje stručnjaka

Stručnjaci su analizirajući mitohondrije ženskih i muških vinskih mušica utvrdili da su u njima vidljive značajne razlike u dugovječnosti mužjaka, ali ne i ženki. Prema riječima dr. Damiana Dowlinga koji je prenio ABC, rezultati studije pokazuju kako mnoge mutacije u mitohondrijskoj DNA utječu na trajanje života mužjaka i brzinu njihova starenja. Tvrdi kako mitohondrijske mutacije uzrokuju brže starenje kod mužjaka.

"Ta vijest je za medicinske biologe loša s različitih aspekata jer ne tražimo jednu mutaciju koja bi bila odgovorna za starenje muškaraca, već smo suočeni s cijelim nizom mutacija u genomu koje zajedno skraćuju njihov život", Dowlingove su riječi koje je prenio ABC.

Skriveno u raju